Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2010

ΛΙΤΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΚΑΠΗ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ!

Ρεπορτάζ : Ειρήνη Χρυσολωρά
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Όχι άλλες αυξήσεις φορολογικών συντελεστών υποδεικνύει στην κυβέρνηση ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος Γ. Προβόπουλος, υποστηρίζοντας ότι η µείωση του ελλείµµατος πρέπει στο εξής να βασιστεί στην πάταξη της φοροδιαφυγής και κυρίως σε περικοπές δηµοσίων...
δαπανών. Μάλιστα, στην ενδιάµεση έκθεση της Τραπέζης της Ελλάδος διατυπώνει λεπτοµερείς και ρηξικέλευθες προτάσεις για τις δαπάνες που πρέπει να περικοπούν, ταράζοντας τα νερά και προκαλώντας συζητήσεις και αντιδράσεις, καθώς ενίοτε αγγίζει ευαίσθητους τοµείς. Χαρακτηριστικά, µεταξύ άλλων ο κ. Προβόπουλος εισηγείται το κλείσιµο δηµοτικών αλλά και κάποιων κρατικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθµών, όπως επίσης και την κατάργηση των δωρεάν διακοπών από τα ΚΑΠΗ όσο βρισκόµαστε σε καθεστώς λιτότητας. Συγκεκριµένα, τα σχετικά σηµεία της έκθεσης αναφέρουν τα εξής: n Δεδοµένης της ανεξέλεγκτης διόγκωσης των δαπανών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, φορείς που χρηµατοδοτούνται από τους δήµους, όπως π.χ. τα ΚΑΠΗ, πρέπει να αναστείλουν ορισµένες δραστηριότητες, όπως π.χ. εκδροµές στο εξωτερικό ή δωρεάν διακοπές για µία πενταετία, έως ότου αποκατασταθεί η δηµοσιονοµική σταθερότητα στη χώρα. n Επίσης είναι αδιανόητο – υποστηρίζεται στην έκθεση – υπερχρεωµένοι δήµοι να διατηρούν ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθµούς µε εκατοντάδες δηµοσιογράφους. n Οι δηµόσιοι τηλεοπτικοί σταθµοί – αναφέρεται σε άλλο σηµείο – (ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ3, Πρίσµα και ο σταθµός της Βουλής) όχι µόνον είναι πολλοί για µια χώρα του µεγέθους της Ελλάδας, αλλά και λειτουργούν µε πολύ µεγάλο αριθµό υπαλλήλων και µε εξαιρετικά υψηλό κόστος. Θα ήταν σκόπιµο να συγχωνευθούν σε έναν ή δύο και να καλύπτουν περισσότερο από το 70% του κόστους λειτουργίας τους µε έσοδα από διαφηµίσεις. Το δε σηµερινό έσοδο που εισπράττεται µέσω των λογαριασµών της ΔΕΗ να διατεθεί για τη µείωση του δηµόσιου χρέους. Η µεταφορά µαθητών n Οι δαπάνες για τη δωρεάν µεταφορά µαθητών από αποµακρυσµένα χωριά έχει υπερβεί κάθε όριο, φτάνοντας τα 280 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά, πρόκειται για επιδότηση των υπεραστικών λεωφορείων. n Να επανεξεταστεί εκ βάθρων η τιµολογιακή πολιτική στους συγκοινωνιακούς φορείς και να διασφαλιστεί ότι όλοι οι επιβάτες πληρώνουν εισιτήριο. n Να καταργηθούν οι ρυθµίσεις, σύµφωνα µε τις οποίες η διετής εργασία σε γραφεία βουλευτών δίνει το δικαίωµα σε εργαζόµενο να προσληφθεί στο Δηµόσιο. n Να υπάρξει πλήρης επανεξέταση των προσλήψεων στην Εκπαίδευση, καθώς οι εκπαιδευτικοί είναι διπλάσιοι κατά κεφαλήν από τη Φινλανδία και παρ’ όλα αυτά υπάρχουν ελλείψεις στα σχολεία. «Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια αύξησης των φορολογικών συντελεστών επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων», υποστηρίζει ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος, που αφιερώνει ειδικό κεφάλαιο της έκθεσής του στην καταπολέµηση της φοροδιαφυγής, διατυπώνοντας µεταξύ άλλων προτάσεις όπως η δηµιουργία ενός ατοµικού ηλεκτρονικού φοροφακέλου για κάθε φορολογούµενο και για κάθε µικρή επιχείρηση. Σχέδιο για την ανάπτυξη Σε κάθε περίπτωση ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας τάσσεται ανεπιφύλακτα υπέρ όχι µόνο της τήρησης του Μνηµονίου, αλλά και του υπερακοντισµού των στόχων του, αν είναι δυνατόν. Παράλληλα, για την αποκατάσταση της εµπιστοσύνης των αγορών, υποστηρίζει ότι είναι απαραίτητη η εφαρµογή ενός σχεδίου για την ανάπτυξη. Ενός σχεδίου που, όπως υποστηρίζει, θα βασίζεται στη δηµιουργία ενός φιλικού περιβάλλοντος προς την επιχειρηµατική δραστηριότητα µε παρεµβάσεις για τον εκσυγχρονισµό της δηµόσιας διοίκησης, την ευελιξία στην αγορά εργασίας, την αύξηση της απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ, αλλά και τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος για την πορεία των µισθών. Εκτιµάται ότι οι µέσες ακαθάριστες πραγµατικές αποδοχές (δηλαδή, µετά την αφαίρεση του πληθωρισµού) φέτος µειώθηκαν κατά 8,1%, ενώ στον δηµόσιο τοµέα κατά 17%. Οσο για την ανάπτυξη, προβλέπεται ότι θα υποχωρήσει κατά 4%.
http://fimotro.blogspot.com/2010/10/blog-post_3484.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου