Σάββατο, 29 Ιανουαρίου 2011

«Έκλεισαν» θέση για Παρίσι

Από Κατερίνα Παλαιάκη 
Θετικότατα ήταν τα πρώτα δείγματα των Ελλήνων πρωταθλητών στην πρώτη εφετινή ημερίδα κλειστού στίβου ανδρών-γυναικών που διεξήχθη στην Παιανία. Σφραγίστηκαν τα πρώτα έξι «εισιτήρια» για το Ευρωπαϊκό του Παρισιού.
Με τη συμμετοχή κάποιων εκ των κορυφαίων αθλητών μας άνοιξε και επίσημα η αγωνιστική περίοδος του κλειστού στίβου, με την πρώτη ημερίδα του ΣΕΓΑΣ. Στο κλειστό της Παιανία σημειώθηκαν πολύ καλές επιδόσεις, ενώ έγιναν γνωστοί και οι κάτοχοι των πρώτων εισιτηρίων για τη Γαλλία, όπου το τριήμερο 4 με 6 Μαρτίου θα διεξαχθεί το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου.

Η πρώτη, χρονικά, που έπιασε το όριο, ήταν η Ελένη-Μαρία Καφούρου της ΑΕΚ στο μήκος με 6.40μ, ενώ λίγο αργότερα αγωνίστηκε και στα 60μ (κέρδισε με 7.78), ενώ την επόμενη εβδομάδα θα δοκιμάσει τις δυνάμεις της και στο τριπλούν. 

Πρώτος με όριο και ρεκόρ ο Μπανιώτης

Στο ύψος, ο Κώστας Μπανιώτης έδειξε να βρίσκεται σε πολύ καλή αγωνιστική κατασταση. Ο αθλητής της Ολυμπιάδα Κομοτηνής πέρασε τα 2.30μ στο ύψος που είναι η 2η κορυφαία επίδοση όλων των εποχών στη χώρα μας μετά τα 2.35μ του Λάμπρου Παπακώστα, από το 1995 στη Βαρκελώνη. Επίσης είναι και η 2η κορυφαία επίδοση φέτος στον κόσμο, μετά τα 2.32μ του Ρώσου Σούστοφ. 

Δυναμικά και ο Τσάτουμας

Θέση για το Ευρωπαϊκό έκλεισε από νωρίς και ο Λούης Τσάτουμας στο μήκος, ξεκινώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αγωνιστική περίοδο. Ο Μεσσήνιος άλτης έδειξε ότι έχει αφήσει πίσω τα προβλήματα τραυματισμού που τον άφησαν εκτός αγώνων πέρυσι και με άλμα στα 8.10μ πήρε την πρωτιά στο αγώνισμα, σημειώνοντας παράλληλα τη 2η καλύτερη επίδοση φέτος στον κόσμο και στην Ευρώπη.

«Ήμουν καλά γι’ αυτό και δοκίμασα 4 άλματα (7.92μ, 8.09, 8.08μ, 8.10μ). Τώρα θέλω να δοκιμάσω στο εξωτερικό, απ’ όπου περιμένω κάποιες απαντήσεις για να συμμετάσχω. Ήταν το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα που μπορούσα να κάνω και στόχος μου είναι στον κλειστό ακόμη ένα μετάλλιο σε Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, μετά αυτό στο Μπέρμιγχαμ το 2007», τόνισε ο Τσάτουμας, ο οποίος στις 5 Φεβρουαρίου θα συμμετάσχει στο μίτινγκ της Στουτγκάρδης.

Μέσα και ο Φιλιππίδης

Εξαιρετική παρουσία είχε και ο Κώστας Φιλιππίδης στο άλμα επί κοντώ, εξασφαλίζοντας με το… καλημέρα την πρόκριση για τη διοργάνωση στην Πόλη του Φωτός. Ο Έλληνας πρωταθλητής είχε επίδοση στα 5.62μ, που είναι και η 6η καλύτερη φέτος στον κόσμο. Στη συνέχεια δοκίμασε στα 5.72μ, στην προσπάθειά του να καταρρίψει το παγκόσμιο ρεκόρ, αλλά δεν τα κατάφερε.

Στο τριπλούν ο Δημήτρης Τσιάμης με 16.71μ πήρε το πέμπτο εισιτήριο, τερματίζοντας δεύτερος πίσω από τον Ρουμάνο άλτη, Μαριάν Οπρέα, ο οποίος προπονείται στην χώρα μας υπό τις οδηγίες του Γιώργου Πομάσκι, κερδίζοντας το αγώνισμα με άλμα στα 17.20μ. 

Το τελευταίο όριο-εισιτήριο ήρθε από την Ελένη Φιλάνδρα στα 800μ. Η έμπειρη πρωταθλήτρια των μεσαίων αποστάσεων κατάφερε χωρίς να έχει τον απαραίτητο συναγωνισμό να πιάσει το όριο για το Παρίσι, αφού τερμάτισε σε 2.03.93.

«Είμαι ευχαριστημένη που έκανα το όριο για το Ευρωπαϊκό, αλλά δυσαρεστημένη γιατί δεν έκανα πανελλήνιο ρεκόρ. Θέλω να ευχαριστήσω το διευθυντή της υπηρεσίας μου κ. Ζημαράκη για τις διευκολύνσεις που μου παρέχει στην προετοιμασία μου», είπε η Φιλάνδρα μετά τον αγώνα της.

Στα άλλα αγωνίσματα της ημέρας, η Τόνια Στεργίου έκανε 1.85μ στο ύψος και αν και δοκίμασε στη συνέχεια στο 1.90μ δεν τα κατάφερε. Έτσι θα προσπαθήσει και πάλι την επόμενη εβδομάδα, οπότε και θα έχουμε ακόμη μία Ημερίδα στην Παιανία. Στο επί κοντώ η Αφροδίτη Σκαφίδα υπερέβη τα 4.10μ.



περισσοτερα http://www.gazzetta.gr/



Το μεγάλο «μπαμ» από Ανατόλια

Με το ξεκίνημα της δεύτερης φάσης του πρωταθλήματος της Α1 Γυναικών, υπήρξε και η πρώτη μεγάλη έκπληξη. Το Ανατόλια επικράτησε της ΑΕΚ 3-1 και έβαλε με το καλημέρα… φωτιά στη διεκδίκηση του τίτλου.
Στην πρώτη φάση το Ανατόλια έδειξε τι μπορεί να κάνει, νικώντας μάλιστα και τον Παναθηναϊκό, ενώ συνολικά είχε μια εξαιρετική παρουσία. Η ομάδα της Ευστρατίας Κοκκίνου με το καλημέρα του νέου γύρου έκανε μια ακόμα σπουδαία νίκη, βάζοντας… φωτιά στο πρωτάθλημα. Συγκεκριμένα επικράτησε της ΑΕΚ με 3-1 (19-25, 25-22, 25-18, 25-17) και ξεκίνησε με τον ιδανικότερο τρόπο τις προσπάθειές της στην δεύτερη φάση. Μάλιστα απέδειξε για ακόμα μία φορά πως αυτή η ομάδα μπορεί να πετύχει πολλά. 
Όσον αφορά την «Ένωση» παίζοντας χωρίς την Λαμπρινίδου, με εξαίρεση το πρώτο σετ, ήταν μακριά από τον καλό της εαυτό και μπήκε από νωρίς σε περιπέτειες, καθώς με το σύστημα που διεξάγεται το πρωτάθλημα η κάθε απώλεια μπορεί να αποβεί μοιραία. 


Ανατόλια (Ευστρατία Κοκκίνου): Παρασκευοπούλου 9 (1 άσος, 7/20 επ., 55% υπ., 1 μπλοκ), Γεωργακοπούλου 11 (3 άσοις, 6/12 επ., 2 μπλοκ), Βουτσά 6 (1 άσος, 2/5 επ., 3 μπλοκ), Τικταπανίδου 18 (4 άσοι, 13/27 επ., 41% υπ., 1 μπλοκ), Γιάνεβα 15 (1 άσος, 9/15 επ., 5 μπλοκ), Κιόση 18 (1 άσος, 17/42 επ.), Βλάχου (λ, 67% υπ.), Φουντζήλα, Γεροβασιλείου

ΑΕΚ (Γιώργος Σαμαράς): Ντελ Ρίο 8 (8/22 επ., 38% υπ.), Κουτουξίδου 2 (2/3 επ.), Κις 16 (1 άσος, 15/37 επ.), Μποροβίντσεκ 14 (1 άσος, 10/17 επ., 3 μπλοκ), Παπαγεωργίου 9 (8/24 επ., 43% υπ., 1 μπλοκ), Καλαϊντζίεβα 7 (1 άσος, 5/13 επ., 1 μπλοκ), Σάκκουλα (λ, 63% υπ.), Χάσκου, Παυλοπούλου



http://www.gazzetta.gr/

Περιπέτεια με σέρφερ στην Π. Φώκαια

Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια ενός 32χρονου χειριστή ιστιοσανίδας, ο οποίος παρασύρθηκε από τα κύματα στη θαλάσσια περιοχή των Αλυκών Π. Φώκαιας. Άμεσα μετέβη στην περιοχή στέλεχος του Λιμενικού Σταθμού, με το Α/Κ "ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ" Σ.Λ. 389, το οποίο εντόπισε και τον περισυνέλεξε σώο. 










http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/01/blog-post_8292.html

Ετήσια κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του στο κλειστό γήπεδο της παραλίας του Μοσχάτου πραγματοποίησε ο ΑΟΠΕ Μοσχάτου ..

Επίσης είχαμε και τις  βραβεύσεις των   καλύτερων αθλητών και αθλητριών του συλλόγου του Μοσχάτου 
























































































































































Η κρίση χτυπάει και τα καρναβάλια.Στο παρελθόν ανήκουν οι εποχές με τα εκατοντάδες άρματα, τις Βραζιλιάνες χορεύτριες και τα λαμπερά κοστούμια. Λιγότερες φέτος και οι χορηγίες

Στον... βωμό της οικονομικής κρίσης έχουν πέσει φέτος τα καρναβάλια και οι αποκριάτικες εκδηλώσεις που διοργανώνουν οι δήμοι της χώρας. Οι εποχές με τα εκατοντάδες άρματα, τις Bραζιλιάνες χορεύτριες και τα λαμπερά κοστούμια ανήκουν στο παρελθόν, αφού οι πενιχροί προϋπολογισμοί των δήμων δεν «σηκώνουν» ανάλογα βάρη. Την ίδια στιγμή, οι χορηγίες που στήριζαν σε μεγάλο βαθμό τις καρναβαλικές παρελάσεις, έχουν μειωθεί και οι ΟΤΑ πλέον προσανατολίζονται σε λιτές γιορτές.
«Σκούρα» τα βρήκαν φέτος οι τοπικοί άρχοντες των δήμων που διοργανώνουν γιορτές καρναβαλιού. Οπως λένε, προσπαθούν να βρουν οικονομικές λύσεις που θα συνδυάσουν το κέφι με την ποιότητα



Στην Αττική, οι περισσότεροι ΟΤΑ προετοιμάζουν οικονομικές εκδηλώσεις για να μειώσουν όσο το δυνατόν το λειτουργικό κόστος. Κάποιοι άλλοι αποφάσισαν αυτήν τη χρονιά να μη διοργανώσουν καρναβάλι και περιορίζονται, στην καλύτερη περίπτωση, στα παραδοσιακά κούλουμα.
Παρελθόν αποτελούν οι Βραζιλιάνες στο καρναβάλι του Μοσχάτου-Ταύρου. Περικοπές επιβάλλει η οικονομική δυσπραγία
Παρελθόν αποτελούν οι Βραζιλιάνες στο καρναβάλι του Μοσχάτου-Ταύρου. Περικοπές επιβάλλει η οικονομική δυσπραγία
Δραστικές περικοπές θα έχουν και τα γνωστά καρναβάλια των δήμων Ρέντη-Νίκαιας, καθώς επίσης Μοσχάτου-Ταύρου, ενώ ο Δήμος Δάφνης-Υμηττού φέτος δεν θα διοργανώσει την καρναβαλική παρέλαση που έκανε κάθε χρόνο με τη συμμετοχή των μαθητών.
«Το ταμείον είναι μείον» αναφέρουν χαρακτηριστικά πολλοί τοπικοί άρχοντες που φέτος τα βρήκαν «σκούρα» και προσπαθούν να βρουν οικονομικές λύσεις που θα συνδυάσουν, όπως λένε, «το κέφι με την ποιότητα». Στο πνεύμα αυτό θα κινηθεί φέτος και ο Δήμος Αθηναίων, με γιορτές που θα περιλαμβάνουν τα άκρως απαραίτητα. Κούλουμα στου Φιλοπάππου, αποκριάτικες εκδηλώσεις στο Ζάππειο και σε κάποιες γειτονιές της πόλης. Στο πνεύμα των δύσκολων οικονομικά καιρών κινείται και το καρναβάλι της Πάτρας. Οπως έχει ανακοινώσει ο δήμαρχος της πόλης Γ. Δημαράς, φέτος δεν θα γίνει «ο χορός του δημάρχου» και από τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν θα διοργανωθούν χοροί στις γειτονιές της πόλης.
Η κρίση έχει αγγίξει και το καρναβάλι της Ξάνθης, καθώς ο δήμος έχει προχωρήσει σε περικοπές. Ως αντιστάθμισμα προσπαθεί να κατασκευάσει τη μεγαλύτερη μάσκα, με στόχο μάλιστα να αποσπάσει το ρεκόρ Γκίνες.
Αισθητική
Το καρναβάλι του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου θα διοργανωθεί με «διαφορετική μορφή και αισθητική», σύμφωνα με αρμόδιους του δήμου. Οι χορηγίες είναι μειωμένες, ενώ τις παλιές καλές εποχές ξεπέρναγαν τις 100.000 ευρώ. «Συντείνουμε στην κάλυψη των δαπανών μόνο από τις χορηγίες, την προσφορά υπηρεσιών και προϊόντων, χωρίς να επιβαρύνουμε τον προϋπολογισμό του δήμου», αναφέρουν χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως, παρόλα αυτά, «οι εκδηλώσεις θα καλύψουν όλα τα γούστα». Στην Αθήνα, οι περικοπές θα είναι επίσης αισθητές, σύμφωνα με την αρμόδια αντιδήμαρχο κ. Αννα Φιλίνη, η οποία ωστόσο διευκρινίζει ότι οι δημότες δεν θα μείνουν χωρίς γιορτές, απλώς φέτος θα είναι λιτές αλλά παραδοσιακές.
«Ο πολιτισμός απαιτεί ποιότητα και όχι χρήματα», υπογραμμίζει και προσθέτει ότι θα «κοπούν» τα ονόματα γνωστών καλλιτεχνών στις εκδηλώσεις, καθώς ο δήμος «θα στηριχτεί στις δικές του δυνάμεις, δηλαδή στα μουσικά σύνολα και στη Φιλαρμονική». Στο Περιστέρι, οι εκδηλώσεις, σύμφωνα με τον δήμαρχο Αν. Παχατουρίδη, «δεν θα θυμίζουν τίποτα από τα παλιά» και αυτό γιατί θα περιοριστούν στο γλέντι της Τσικνοπέμπτης και της Καθαράς Δευτέρας.
Ρέντης
Λιγότερα άρματα και στολές
Δραστικές μειώσεις στον προϋπολογισμό του έχει υποστεί το Καρναβάλι του Ρέντη. Θα κινηθεί μεταξύ 50.000-100.000 ευρώ, όταν κάποτε άγγιζε τις 500.000 ευρώ. Γνωστοί καλλιτέχνες δεν θα συμμετάσχουν καθώς «κόβονται» οι μεγάλες εκδηλώσεις, ενώ οι νέες κατασκευές θα είναι λιγοστές. «Περιμένουμε τις χορηγίες και αναλόγως θα πράξουμε» αναφέρει ενδεικτικά ο δήμαρχος Ρέντη-Νίκαιας Γ. Ιωακειμίδης, προσθέτοντας πως το συγκεκριμένο καρναβάλι είναι αυτοχρηματοδοτούμενο. Διοργανώνεται από τα χρήματα των χορηγιών και ταυτόχρονα ενοικιάζει άρματα και στολές σε 30 δήμους της χώρας. Κάποτε εισέπραττε 300.000 ευρώ από τις ενοικιάσεις. Φέτος τα έσοδα μειώθηκαν, καθώς λίγοι δήμοι εκδήλωσαν επιθυμία να ενοικιάσουν τον καρναβαλικό στόλο του.
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΡΙΜΑΛΗ

http://www.ethnos.gr/default.asp?catid=11807

.Κινητοποιήσεις και ακινησία


Εβδομάδα κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα ΜΜΜ με απεργείες

Νέα ταλαιπωρία αναμένει από τη Δευτέρα το επιβατικό κοινό της Αθήνας, καθώς εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποφάσισαν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, μετά από μια εβδομάδα διακοπής, χαρακτηρίζοντας προσχηματικό το διάλογο που εξήγγειλε το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων επί του νομοσχεδίου για τις αστικές συγκοινωνίες που κατατέθηκε την Πέμπτη το βράδυ στη βουλή.

Έτσι, οι ηλεκτροδηγοί στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, υλοποιώντας παλαιότερη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, εξήγγειλαν 24ωρη απεργία για την προσεχή Δευτέρα, γεγονός που σημαίνει ότι τα δύο αυτά δημοφιλή μέσα σταθερής τροχιάς που καθημερινά εξυπηρετούν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες, θα μείνουν ακινητοποιημένα.

Αν στην απεργία αυτή προστεθεί και η 5ωρη στάση εργασίας, 11 το πρωί με 4 το απόγευμα, που έχουν εξαγγείλει οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία, προκειμένου να πάρουν μέρος στη γενική συνέλευση, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο, καθώς οι άλλες εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν είναι τα τρόλεϊ, το τραμ και ο προαστιακός, αλλά και σε αυτά οι εργαζόμενοι δεν αποκλείεται να αποφασίσουν κινητοποιήσεις.Οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία θα απεργήσουν Τρίτη και Τετάρτη.

Οι ηλεκτροδηγοί του ΗΣΑΠ και του Μετρό, θα πραγματοποιήσουν τη Δευτέρα νέα Γενική Συνέλευση, προκειμένου να εξετάσουν την κατάσταση και να αποφασίσουν αν θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους.

Σε ανακοίνωσή τους, οι εργαζόμενοι στα δύο αυτά συγκεκριμένα μέσα κατηγορούν την κυβέρνηση ότι προσπαθεί να δημιουργήσει τετελεσμένα και πως ο πολυδιαφημιζόμενος διάλογος περιορίσθηκε σε δύο συναντήσεις χωρίς καμία από τις προτάσεις των εργαζομένων να έχει ενσωματωθεί στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε. Επίσης εκτιμούν ότι αν το σχέδιο νόμου ψηφισθεί ως έχει τότε το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο θα είναι χειρότερο από το σημερινό, θα κοστίζει πολύ ακριβότερα στο επιβατικό κοινό και θα καταστρέψει ακόμα και τον σκληρό πυρήνα των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
http://www.newsbeast.gr/

Αρχίζει από την Ιταλία ο Μπολτ

Τον πρώτο του αγώνα σε ευρωπαϊκό έδαφος στις διοργανώσεις του ανοιχτού στίβου θα δώσει στην Ιταλία ο Γιουσέιν Μπολτ, ο οποίος επιβεβαίωσε τη συμμετοχή του στο Γκόλντεν Γκαλά της Ρώμης.
Ο Τζαμαϊκανός σπρίντερ θα μετάσχει στην κούρσα των 100μ στη διοργάνωση της ιταλικής πρωτεύουσας, που θα διεξαχθεί στις 26 Μαΐου και αποτελεί τον 3ο κατά σειρά αγώνα Ντάιαμοντ Λιγκ της IAAF. Μάλιστα θα είναι η πρώτη εμφάνισή του σε ιταλικό έδαφος, γεγονός που τον ενθουσίασε ιδιαίτερα.

«Ανυπομονώ να δω τις αντιδράσεις των Ιταλών θεατών , οι οποίοι αγαπούν τον αθλητισμό κάτι που είναι γνωστό σε όλο τον κόσμο. Ξέρω ότι ο στίβος στο Ολυμπιακό στάδιο είναι πολύ γρήγορος, αφού κάποιοι από τους κορυφαίους σπρίντερ έχουν σημειώσει εκεί αξέχαστες επιδόσεις τα τελευταία δέκα χρόνια. Δουλεύω σκληρά για να είμαι έτοιμος στις 26 Μαΐου», σχολίασε ο νεαρός χρυσός Ολυμπιονίκης και παγκόσμιος πρωταθλητής.

Ο πρόεδρος της ιταλικής ομοσπονδίας στίβου Φράνκο Αρέζε, ανακοίνωσε επίσης ότι οι διοργανωτές συμφώνησαν και με τον Ντέιβιντ Ρουντίσα, τον Κενυάτη κορυφαίο αθλητή της χρονιάς στον κόσμο. Μέσα στο 2010 είχε εντυπωσιακές κούρσες στα 800μ και σημείωσε δύο παγκόσμια ρεκόρ, το δεύτερο εκ των οποίων στο Ριέτι (Ιταλία) με 1:41.01 .



http://www.gazzetta.gr/

ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ-ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-


Έκθεση

Culture Matters: Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτισμικής Κληρονομιάς
της UNESCO σε περιοχές της Βαλκανικής Χερσονήσου
CULTURE MATTERS:
UNESCO World Heritage Sites in the South East of Εurope»

Εγκαίνια: Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011,  στις 19.30
Την έκθεση θα εγκαινιάσει ο Πρέσβης της  Αυστρίας Dr Μichael Linhart

Εκ μέρους της UNESCO μήνυμα θα απευθύνει
η κ. Καίτη Τζιτζικώστα
Πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO,


H έκθεση CULTURE MATTERS είναι μια πρωτοβουλία της Αυστριακής Δημοκρατίας, ώστε να στηρίξει την ενσωμάτωση  νοτιοανατολικών ευρωπαϊκών εθνοτήτων, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω της αυξημένης διαπολιτισμικής συνεργασίας και  της τοποθέτησης  πολιτισμών της περιοχής σε περίοπτη θέση στο νοητό χάρτη της Ευρώπης.

Παράλληλα, ο Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO) επιχειρεί να ενθαρρύνει την ταυτοποίηση, προστασία και διατήρηση της πολιτισμικής και φυσικής κληρονομιάς, παγκοσμίως, κληρονομιά που θεωρείται εξαιρετικής σημασίας για την ανθρωπότητα. Τα μνημεία πολιτισμική κληρονομιάς που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση ανήκουν στους λαούς της περιοχής, της Ευρώπης, του κόσμου, ανεξαρτήτως της συγκεκριμένης επικράτειας στην οποία και βρίσκονται.

Στην Έκθεση CULTURE MATTERS παρουσιάζονται εικόνες ενός ταξιδιού σε 18 μνημεία παγκόσμιας πολιτισμικής και φυσικής κληρονομιάς από 18 περιοχές διαφορετικών χωρών της νοτιοανατολικής Ευρώπης, οι οποίες διαμορφώνουν μέρος της πολιτισμικής κληρονομιάς και θεωρούνται οικουμενικής αξίας από την Παγκόσμια Επιτροπή Κληρονομιάς.    


ΜΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗ: Salem Islas-Madlo

H έκθεση Culture Matters, για μένα προσωπικά, ήταν ένα εγχείρημα που σήμαινε πέρα και πάνω από όλα επικοινωνία… ένα άγγιγμα, μια ματιά, μια λέξη, ένα αίσθημα ανθρωπιάς σε ένα κόσμο που μοιάζει αποπροσανατολισμένος –ένας κόσμος που δείχνει να έχει χαθεί στη διαδικασία που όλοι γνωρίζουμε ως ζωή. Ο πολιτισμός έχει τα σύνορα που ο άνθρωπος επιβάλει σε αυτόν. Η ταυτότητα είναι σημαντική ακριβώς επειδή μοιάζει να προσδίδει νόημα και σκοπό, αλλά αναγκάστηκα να αναρωτηθώ αν εκεί το ταξίδι σταματά, και σαν από θαύμα ανακάλυψα μέσω των ανθρώπων που συνάντησα, των τόπων που αντίκρισα, και των εμπειριών που βίωσα ότι η απάντηση είναι ΌΧΙ! Είχα την ευλογία να έρθω σε στενή επαφή με ανθρώπους, από μία ζωντανή περιοχή, παρά το γεγονός ότι ήμουν ένας ξένος, ο οποίος στην ουσία ποτέ δεν κατέφερε να εισέλθει στην ύπαρξή τους. Μέσα από την εν λόγω επαφή συνειδητοποίησα ότι ανεξαρτήτως ποια γλώσσα μιλά κανείς, ή από ποια χώρα κατάγεται, ή ακόμη σε ποια θρησκεία πιστεύει, ή τέλος ποιου πολιτισμού της κληρονομιάς είναι κοινωνός, όλοι μοιραζόμαστε συναισθήματα ανθρώπινα είτε σε επίπεδο τραγωδίας, είτε κωμωδίας. Αν έπρεπε, συμπερασματικά, να ολοκληρώσω με μόνο μία φράση, αυτή θα ήταν… η Ανθρωπότητα έχει Σημασία, γιατί παρά το γεγονός ότι ο κόσμος μπορεί να βρίσκεται σε κατάσταση σύγχυσης, χωρίς τη συνύπαρξη του άλλου δεν είμαστε τίποτε.

Σημειώνει η Δρ. Ursula Plassnik, Υπουργός Ευρωπαϊκών και Διεθνών Σχέσεων της Αυστρίας,  "το εγχείρημα συνύπαρξης του ευρωπαϊκού μωσαϊκού πολιτισμών, με κεντρικό άξονα την «ενότητα μέσα από τη διαφορετικότητα», δεν μπορεί να επιτευχθεί, παρά μόνον μέσα από την αμοιβαία κατανόηση. Ως προαπαιτούμενο, λοιπόν, επιβάλλεται μια «σε βάθος γνώση» της διαφορετικότητας, ενός πραγματικού πλεονεκτήματος που πλέον αναγνωρίζεται ως ο ζωογόνος πυρήνας της ευρωπαϊκής αυτογνωσίας. Με αυτή τη φωτογραφική έκθεση σκοπεύουμε να συνεισφέρουμε σε αυτή την κατεύθυνση, και γι’ αυτό προσκαλούμε και ενθαρρύνουμε τους επισκέπτες της να διασχίσουν τις «γέφυρες πολιτισμού» και να συμμετάσχουν σε αυτόν τον σημαντικό διάλογο με εντυπώσεις και ματιές από αυτή τη γειτονιά των πολιτισμών. Άλλωστε, η γειτονία είναι μια τέχνη!"

Η κ. Francoise Riviere,  Βοηθός Γενική-Διευθύντρια της UNESCO για τον Πολιτισμό επισημαίνει ότι: "Ο οργανισμός μας συμμερίζεται την πίστη των διοργανωτών της έκθεσης, ότι η πολιτισμική κληρονομιά, με τις διαφορετικές της εκφάνσεις, μπορεί να συνεισφέρει εξαιρετικά στον κοινό μας σκοπό, που δεν είναι άλλος από την προώθηση της συμφιλίωσης, της αμοιβαίας κατανόησης, και του διαλόγου. Παγκοσμίως σήμερα, αποτελεί κοινός τόπος, ότι ο πολιτισμός και ιδιαίτερα η κληρονομιά, συμβάλλουν όχι μόνο στην αειφόρο κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη, αλλά επίσης αποτελούν ανεκτίμητη πηγή άντλησης ταυτότητας και αξιών. Συνεπώς, είμαστε πεπεισμένοι, ότι ο πολιτισμός προσφέρει μια θαυμάσια δυνατότητα διάδοσης της ενότητας και της αρμονικής συνύπαρξης των λαών."

Πρεσβεία της Αυστρίας στην Αθήνα
Υπουργείο Πολιτισμού της Αυστρίας
UNESCO

Culture Matters: Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτισμικής Κληρονομιάς της UNESCO σε περιοχές  της  Βαλκανικής Χερσονήσου
Από 4 Φεβρουαρίου έως  5 Μαρτίου 2011
Αίθουσες: Foyer 1ου & 2ου ορόφου
Ώρες λειτουργίας: Δευ-Κυρ, 18:00 – 22:00
Είσοδος Ελεύθερη

****
Συναυλίες

19, 20 Φεβρουαρίου 2011 στις 21:00
και 5, 6 Μαρτίου 2011

ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ ΣΗΜΕΡΑ

Η παλιά Αθήνα συνομιλεί με το σήμερα. Ορισμένοι από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της σύγχρονης εναλλακτικής σκηνής εξετάζουν τη σχέση τους με το Αστικό Τραγούδι από το μεσοπόλεμο κι έπειτα, ενώ νέοι Έλληνες συγγραφείς συνθέτουν τις υποθετικές ιστορίες πίσω από τα τραγούδια.
Διαπιστώνοντας μια ισχυρή και διαρκώς εντεινόμενη τάση νοσταλγίας στη σύγχρονη Αθήνα και ακούγοντας τα τραγούδια της εποχής του '30 (μεσοπόλεμος) -της πιο ευανάγνωστης εποχής για το αστικό τραγούδι- τα οποία είναι αναγνωρίσιμα και αγαπητά ακόμα και στις πολύ νεαρές ηλικίες των συμπολιτών μας, σκεφτήκαμε το εξής:  Να θέσουμε σε κίνηση και να διαχειριστούμε ένα project  που συνδυάζει θέαμα μέσα από μουσική και κείμενα καθώς και την υποστήριξή του από έντυπη έκδοση και cd – προκειμένου να αναδειχθεί, δεδομένων των αναλογιών, η σχέση ανάμεσα στο τότε και το τώρα, των ανθρώπων, των συμπεριφορών και των σχέσεων τους στην πόλη που φαίνεται πως μοιάζουν…
Μια ιδιαίτερη μουσικοθεατρική παράσταση από τη ΜΕΤΡΟΠΟΛΙΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε και τους συντελεστές των περιοδικών της εκδόσεων ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ και έρωτες ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Γεράσιμος Ευαγγελάτος
Booking Manager: Βάσια Τζανακάρη – Γιαννίκου
Υπέυθυνος Παραγωγής:  Αλέξανδρος Χαντζής

****


Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011, στις  21:00
ERGON ENSEMBLE

Σύγχρονη μουσική  από το ERGON ENSEMBLE

To Ergon Ensemble παρουσιάζει ένα πρόγραμμα με έργα μουσικής δωματίου του 20ου αιώνα στο οποίο αντιπροσωπεύεται ένα ευρύ φάσμα στυλ και τεχνοτροπιών από σπουδαίους συνθέτες, που προέρχονται από διαφορετικές χώρες.

Το Ergon Ensemble είναι σύνολο που ειδικεύεται στη σύγχρονη μουσική και έχει κάνει αίσθηση με τις εμφανίσεις του στο Μέγαρο Μουσικής και σε άλλους χώρους,  με εξαιρετικές κριτικές. Η προσήλωση του στην ακρίβεια και στο υψηλό επίπεδο των εκτελέσεων είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του, που το κάνουν να ξεχωρίζει.  Στην προσπάθειά του έχει την καλλιτεχνική υποστήριξη του Ensemble Modern, του κορυφαίου συγκροτήματος σύγχρονης μουσικής. Ο τρόπος λειτουργίας και ο συμμετοχικός χαρακτήρας του συνόλου δίνουν κίνητρο στους μουσικούς του συγκροτήματος για υψηλό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα.

Το Πρόγραμμα

Hans Gal (1890-1987) Serenade for clarinet, violin and violoncello, Op.93 (1935)

Wolfgang Rihm (1952) Deploration for flute, percussion and cello (1973)

Toshi Ichiyanagi (1933) Trio Interlink for violin, piano and percussion (1990)

Tristan Murail (1947) Treize Couleurs du soleil couchant (1978)

Gyorgy Kurtag (1926) Pieces from Signs, Games and Messages  (work on progress)


Συμμετέχουν

Χρυσή Δημητρίου, φλάουτο
Χριστίνα Παντελίδου, όμποε
Σπύρος Τζέκος, κλαρινέτο
Κώστας Τζέκος, κλαρινέτο
Θεόδωρος Βαζάκας, κρουστά
Ai Motohashi, πιάνο
Γιώργος Παναγιωτίδης, βιολί
Κώστας Παναγιωτίδης, βιολί
Ali Basekmezler, βιόλα
Δημήτρης Τραυλός, τσέλο
Νίκος Τσουκαλάς, κοντραμπάσο

Αλέξανδρος Μούζας, υπεύθυνος συγκροτήματος
Νάντα Γερουλάνου, καλλιτεχνικός συντονισμός

ERGON ENSEMBLE
Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011, στις 21:00
Αίθουσα:  Θέατρο
Εισιτήρια: 12€ Κανονικό  
                   10€ Φοιτητικό/Σπουδαστικό/Κάτοχοι Κάρτας Ανεργίας (ΟΑΕΔ) &                     Πολυτέκνων (ΑΣΠΕ): 

Χορός

Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2011, στις 21:00
INSECT OF SNOW
Sumako Kosek
Παράσταση Butoh

"Όταν ήμουν μικρή, ζούσα στα χαλάσματα του κάστρου KANAZAWA, σε μια αγροτική περιοχή της Ιαπωνίας. Το χιόνι υψωνόταν θεόρατο μπροστά μου και αισθάνθηκα σαν ένα έντομο του χιονιού. Αργότερα, μεγαλώνοντας, έζησα για περισσότερα από είκοσι χρόνια στο Παρίσι, με το γιο μου, και ύστερα πάλι πίσω στην Ιαπωνία, έως σήμερα. Οι δύο χώρες που λατρεύω, κάποιες φορές μάχονται μέσα μου".
Η παράσταση μοιάζει με έναν ιστό, φτιαγμένο από νήματα του μικρού εντόμου του χιονιού, καθώς εκείνο μετακινείται μεταξύ της Ιαπωνίας και της Ευρώπης που απέχουν τόσο… πολύ…

To Butoh αποτελεί κίνημα που γεννήθηκε στην Ιαπωνία, τη δεκαετία του ’60, γνωστό σαν «Χορός πάνω στην Αιχμή», όπου οι εκφράσεις και οι κινήσεις λαμβάνουν υπόσταση μέσα από μία άμεση και ζωτική αναγκαιότητα. Είναι ένας τρόπος να ξεκλειδώνονται αναμνήσεις  εγγεγραμμένες στα σώματα, αλλά και σε γωνιές του εγκέφαλου, που κρατά μνήμες από πολύ παλιά,  (όπως τα ερπετά) και ωθεί τους χορευτές να προσεγγίσουν την αρχετυπική τους μετενσάρκωση.

Η Sumako Koseki είναι χορεύτρια και χορογράφος του Butoh. Δάσκαλοί της υπήρξαν οι Tadashi Suzuki (art of Noh, Kabuki σε μια σύγχρονη προσέγγιση) και Isso Miura (Butoh). Είναι επίσης πολύ καλά καταρτισμένη  τόσο στη δυτική όσο και  στην ανατολική φιλοσοφία και ψυχολογία (Πανεπιστήμιο του Τόκυο). Έχει συνεργαστεί με πολλούς σημαντικούς Ευρωπαίους καλλιτέχνες (Grotowski, Barba, Leotard, Adrien, Dupuys και άλλους). Η μέθοδος εκπαίδευσής της βασίζεται σε παλαιές Ιαπωνικές τεχνικές θεάτρου και πολεμικών τεχνών, που σχετίζονται με το ιαπωνέζικο Kι (την εσωτερική ενέργεια) που απολαμβάνει εκτίμησης σε πολλές και διαφορετικές χώρες.
INSECT OF SNOW
Sumako Kosek
Παράσταση Butoh
Πέμπτη, 17 Φεβρουαρίου 2011, στις 21:00
Αίθουσα: Θέατρο      
Διάρκεια παράστασης:  65΄
Εισιτήρια: 15€  ενιαίο

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 117 78,  τηλ. 210 3418 550,  φαξ.  210 3418 570
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο : info@mcf.gr Ιστοσελίδα:  www.mcf.gr

Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος)
Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση
Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην
Iστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr

Εισιτήρια προπωλούνται και στα PUBLIC:
- Συντάγματος, Καραγεώργη Σερβίας 1, Πλ. Συντάγματος, Αθήνα
Τηλ. 210 324 6210 begin_of_the_skype_highlighting, 210 324 6210      end_of_the_skype_highlighting
- Πειραιά, Γρηγορίου Λαμπράκη 152-154, Πειραιάς
Τηλ. 210 412 6400 begin_of_the_skype_highlighting,  210 412 6400      end_of_the_skype_highlighting
Ωράριο λειτουργίας PUBLIC: Σάββατο, 09:00 – 20:00 Καθημερινές, 09:00 – 21:00


Υποστηρικτές Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης
Konstantinos
Playground Productions

Χορηγοί  Επικοινωνίας Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης
Κοντέινερ
ελculture.gr
Ως 3
mediasoup.gr
culturenow.gr

Γραφείο Τύπου ΙΜΚ:  Χαρά Πετρούνια
 210 52 44 648, 6972 710 991, e-mail: x-petrouyia@ath.forthnet.gr




Όταν η Ελλάδα δίδαξε αθλητική φιλοξενία…

Μπορεί η χώρα μας να έχασε τη διοργάνωση των Μεσογειακών Αγώνων όμως έχει αποδείξει στο παρελθόν με τον καλύτερο τρόπο πώς να φιλοξενεί επιτυχώς μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις…
Το gazzetta.gr σας κάνει ένα ταξίδι από τους πρώτους Ολυμπιακούς, στην καταλυτική για τον Αθλητισμό Μεσολυμπιάδα του 1906, μέχρι και το σήμερα.
Οι Μεσογειακοί Αγώνες του 2013 δεν θα διεξαχθούν τελικά στη χώρα μας όπως αποφάσισε η Διεθνής Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων έπειτα από την έκτακτη συνεδρίασή της στο Παρίσι λόγω της μεγάλης καθυστέρησης της πορείας των έργων. Μια διοργάνωση πολυδάπανη για τη χώρα μας εν μέσω οικονομικής κρίσης που φάνταζε ως άλλη μια μεγάλη σπατάλη στον ήδη βεβαρημένο ελληνικό… κουμπαρά.

Ναι, σίγουρα η απόφαση μοιάζει ντροπιαστική για τη χώρα μας. Σίγουρα η οριστική «τιμωρία» της Διεθνούς επιτροπής είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις στην ιστορία του αθλητισμού και της ανάθεσης διοργανώσεων. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως για μια χώρα σαν τη δική μας, με κάτι περισσότερο από δέκα εκατομμύρια κατοίκους, η φιλοξενία τόσων πολλών μεγάλων διοργανώσεων στο παρελθόν αλλά και η καθοριστική της συμβολή στην παγκόσμια ανάπτυξη του αθλητισμού – όσο κι αν πεισματικά αρνούμαστε να το παραδεχτούμε – αποδεικνύει πως ούτε τυχαίοι είμαστε στο παγκόσμιο αθλητικό στερέωμα και ούτε φυσικά θα πρέπει να αισθανόμαστε «μειονεκτικά» για αυτή μας την αδυναμία να φιλοξενήσουμε μια διοργάνωση σε μια οικονομική συγκυρία που ταλανίζει την παγκόσμια κοινότητα. Να λοιπόν τι έχουμε πετύχει…

Από το όραμα του Ντεκουπερτέν…

Η ιδέα της αναβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων της αρχαίας Ελλάδας στη σύγχρονη εποχή είχε ωριμάσει στο μυαλό των ανθρώπων του αθλητισμού στα τέλη του 19ου αιώνα, και ο Γάλλος βαρόνος Πιερ Ντε Κουπερτέν οραματίστηκε την διεξαγωγή των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων στην γενέτειρά τους, την Ελλάδα. Το 1894, συστάθηκε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή υπό την προεδρία του Δημήτρη Βικέλα. Μάλιστα, άμεσα ξεκίνησε στη Αθήνα παρά τα οικονομικά προβλήματα η κατασκευή του Καλλιμάρμαρου Σταδίου με χορηγίες μεγάλων ελλήνων της εποχής και στις 5 Απριλίου του 1896 κηρύχθηκε η έναρξη των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων της σύγχρονης εποχής.

…στους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς της Αθήνας!

Παρά τα πολλά εμπόδια που παρουσιάστηκαν, οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 1896 στέφθηκαν με τεράστια επιτυχία, και φιλοξένησαν στο Παναθηναϊκό Στάδιο της Αθήνας – ένα πραγματικό στολίδι της εποχής – εκατοντάδες αθλητές από 14 χώρες. Αποκορύφωμα ήταν ο Μαραθώνιος δρόμος που έγινε στην κλασική του διαδρομή με νικητή τον Σπύρο Λούη.

Με τους αγώνες αυτούς, η χώρα μας κέρδισε τις εντυπώσεις στο παγκόσμιο στερέωμα και καθιερώθηκε στη σκέψη των ανθρώπων εντός κι εκτος συνόρων ως η χώρα που (ανα)γέννησε το πνεύμα του αθλητισμού. Στην Αθήνα του ’96 απέκτησαν πραγματική σημασία τα Ολυμπιακά Ιδεώδη και το… κατακρεουργημένο στις μέρες μας, «ευ αγωνίζεσθαι». Το πρώτο σύγχρονο ελληνικό… μάθημα αθλητικής φιλοξενίας είχε δοθεί…

Από τον ξεπεσμό του Παρισού και του Σεν Λιούις στη νέα αναβίωση

Παρά την επιθυμία των Ελλήνων για μόνιμη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων στη χώρα μας ανά τετραετία τελικά η ΔΟΕ αποφάσισε την ανάθεση των Αγώνων του 1900 στο Παρίσι και αυτών του 1904 στο Σεν Λιούις. Οι δύο διοργανώσεις – όπως έχει παραδεχτεί και επίσημα η ΔΟΕ – δεν αποδείχτηκαν επιτυχείς καθώς διήρκησαν πολλούς μήνες, δεν υπήρξαν οι απαραίτητες υποδομές για το μέγεθος των Αγώνων ενώ και οι αθλητές δεν κατάφεραν να το ευχαριστηθούν εν τέλει. Έτσι, αποφασίστηκε η νέα αναβίωση των Αγώνων και πάλι στη χώρα μας ώστε να δοθεί το φιλί ζωής στους «παραπαίοντες» Αγώνες. Αυτό έγινε, δύο χρόνια αργότερα, στους αγώνες της Μεσολυμπιάδας – διοργάνωση που η ΔΟΕ ποτέ δεν αναγνώρισε ως επίσημους Ολυμπιακούς - παρότι στην ουσία αποτέλεσαν την κινητήριο δύναμη της συνέχισης των Αγώνων στην πορεία των ετών…
Η ξεχασμένη ελληνική Μεσολυμπιάδα
Το Παναθηναϊκό Στάδιο άνοιξε εκ νέου τις πύλες του για να υποδεχτεί τους αθλητές από κάθε γωνιά της γης και οι Έλληνες φίλαθλοι «αγκάλιασαν» δέκα χρόνια μετά τους Ολυμπιακούς, τη νέα αυτή διοργάνωση. Οι αγώνες διήρκησαν μερικές ημέρες χωρίς να κουράσουν με το μακροσκελές της «ζωής» τους, έγιναν μεγάλες επιδόσεις και σπουδαία αθλητικά επιτεύγματα αλλά το σημαντικότερο όλων ήταν πως βρέθηκε και πάλι η χαμένη αίγλη στο κορυφαίο αθλητικό γεγονός του πλανήτη. Αν και υπήρξε η επιθυμία εν Ελλάδι για τη καθιέρωση των μεσολυμπιάδων τελικά αυτό δεν προχώρησε. Θα έπρεπε να περάσουν 98 χρόνια για να έρθουν εκ νέου Ολυμπιακοί Αγώνες στη χώρα μας, αλλά στα πρώτα τους βήματα είχαμε δηλώσει δυναμικό «παρών».

Μεγάλες διοργανώσεις με κάθε επιτυχία!

Τα επόμενα χρόνια μπορεί μεν στη χώρα μας να μην φιλοξενήθηκαν Ολυμπιακοί Αγώνες, αλλά μας ανατέθηκαν ουκ ολίγε διοργανώσεις. Το 1982 έγινε στην Αθήνα και το νεόδμητο Ολυμπιακό Στάδιο – που είχε χτιστεί για το σκοπό αυτό – το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Ανοιχτού Στίβου, ενώ πέντε χρόνια αργότερα στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας του Φαλήρου, η χώρα μας διοργάνωσε το Ευρωμπάσκετ το οποίο και κατέκτησε. Ένα χρυσό μετάλλιο που αποτέλεσε την μεγαλύτερη επιτυχία του ελληνικού αθλητισμού (φυσικά ως τις… επόμενες που δεν ήταν και λίγες!).

Το 1991 φιλοξενήσαμε τους Μεσογειακούς Αγώνες, ενώ την ίδια χρονιά φιλοξενήσαμε το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα του πόλο. Το ’95 η Αθήνα και η Πάτρα συνδιοργάνωσαν το Ευρωβόλεϊ, ενώ δύο χρόνια αργότερα στο ΟΑΚΑ, διεξήχθη το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου. Ένα χρόνο αργότερα φιλοξενήσαμε το Μουντομπάσκετ στο οποίο μάλιστα πήραμε την τιμητικότατη 4η θέση. Το αξιοσημείωτο είναι πως όλες οι διοργανώσεις στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία…

Το μεγαλείο του 2004!
Το αποκορύφωμα για τη χώρα μας ως οικοδέσποινα ήρθε το 2004. Οι Έλληνες ήθελαν να γιορτάσουν τα 100 χρόνια από την πρώτη σύγχρονη Ολυμπιάδα το 1996, αλλά η ΔΟΕ είχε αντίθετη άποψη. Όμως ένα χρόνο αργότερα, η χώρα μας βρέθηκε στο… φάκελο που άνοιξε ο Χουάν Αντόνιο Σάμαρανγκ κατά την ανακοίνωση της ανάθεσης των 2ων Ολυμπιακών Αγώνων της νέας χιλιετίας, 98 χρόνια μετά την Μεσολυμπιάδα και 108 από τους πρώτους σύγχρονους Αγώνες της Αθήνας.

Το 2004 λοιπόν ήταν αναμφισβήτητα η αθλητική χρονιά μας. Το καλοκαίρι που η ποδοσφαιρική Εθνική ομάδα σκαρφάλωσε στην κορυφή της Ευρώπης, δημιουργώντας το μεγαλύτερο αθλητικό θαύμα της σύγχρονης ιστορίας, η Ελλάδα, με κεκτημένη ταχύτητα – και διαψεύδοντας όλους τους επικριτές της, οι οποίοι υποστήριζαν πως δεν θα μπορέσει να προλάβει το χρονοδιάγραμμα της κατασκευής των έργων υποδομής – απέδειξε για μια ακόμη φορά τι μπορούμε να πετύχουμε με συντονισμένη προσπάθεια.

«Μαγεύοντας» την υφήλιο

Συνδυάζοντας την τελειότητα του μοντέρνου με την αρμονικότητα του κλασικού, σε μια διοργάνωση της οποίας το μεγαλείο είχε φανεί από την… τελετή έναρξης της 13ης Αυγούστου αφήνοντας άφωνη την παγκόσμια σκηνή η χώρα μας έδωσε και πάλι νέα πνοή στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Τα ρεκόρ των Αγώνων μεγάλα, οι αθλητές που έλαβαν μέρος περισσότεροι από ποτέ, το παγκόσμιο ενδιαφέρον ξεπέρασε κάθε προσδοκία και όσοι πήραν μέρος – από οποιοδήποτε πόστο - σε αυτή την τεράστια γιορτή του αθλητισμού και του πολιτισμού θα το θυμούνται για πάντα. Η μοναδικότητα εξάλλου της ελληνικής διοργάνωσης ήταν αναμφισβήτητη.

Το ελληνικό ρεκόρ!

Ενδεικτικά παραθέτουμε ένα στοιχείο μεγάλου ενδιαφέροντος που δεν είχε προηγούμενο και δεν θα επαναληφθεί ποτέ, αποδεικνύοντας την ιστορική σχέση της χώρας μας με τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Η διοργάνωση λοιπόν του 2004, ήταν η μόνη στην ιστορία – και δύσκολα θα υπάρξει δεύτερη – που φιλοξένησε τους αγώνες σε στάδια κτισμένα σε 4 διαφορετικούς αιώνες! Το στάδιο της Αρχαίας Ολυμπίας (χτισμένο τον 4ο αιώνα π.Χ. όπου φιλοξένησε το άθλημα της σφαίρας το 2004). Το Παναθηναϊκό Στάδιο (χτισμένο το 1895 – ήταν το σημείο τερματισμού του Μαραθωνίου το 2004 ενώ φιλοξένησε και το άθλημα της τοξοβολίας). Το Ολυμπιακό Στάδιο κ.α. (χτισμένο το 1980) και όλα τα σύγχρονα γήπεδα (π.χ. Καραϊσκάκη το 2004) που φιλοξένησαν αγώνες. Μιλάμε δηλαδή για τον 21ο, τον 20ο τον 19ο και τον 4ο π.Χ. αιώνα! Απλά μοναδικό!

Μετά και τη διεξαγωγή των παραολυμπιακών Αγώνων το Σεπτέμβρη του 2004, η Ολυμπιακή φλόγα σταμάτησε να φωτίζει τον Αττικό ουρανό. Η φλόγα έσβησε, μα η ελπίδα για τον παγκόσμιο Αθλητισμό είχε μόλις αναζωπυρωθεί. Και η ώθηση ήταν και πάλι ελληνική.

Παράλληλες ζωές…

Αυτό ήταν. Η ιστορία μας δίδαξε το εξής: Η χώρα μας ήταν η γενέτειρα του Αθλητισμού στην αρχαιότητα, σαν μάνα τον είδε να εγκαταλείπεται ανά τους αιώνες, τον αναγέννησε το 1896 και βλέποντάς τον πάλι να παρακμάζει τον βοήθησε να σταθεί ξανά στα πόδια του το 1906, κι έπειτα σίγησε. Ούσα κι αυτή αδύναμη να του συμπαρασταθεί στις απανωτές αλλαγές που βάλθηκαν να τον αλλοιώσουν στο πέρασμα των δεκαετιών. Δήλωσε παρούσα το 2004, δίνοντας ένα συμβολικό μα καθοριστικό «φιλί ζωής» στέλνοντας με τη σειρά της μήνυμα σε όσους… αμφισβητούσαν επίμονα την μητρότητά της. Πλέον, η επόμενη συνάντηση της «μάνας» με το «τέκνο» της μπορεί μεν να αναβλήθηκε αλλά σίγουρα θα υπάρξει νέα. Εξάλλου αυτό υπαγορεύει η μοίρα τους…



gazzetta.gr
http://sarotiko.blogspot.com/

MVP o Ντέιβις

Ο Πολ Ντέιβις αναδείχθηκε πολυτιμότερος παίκτης της δεύτερης αγωνιστικής στο LAST 16 του EuroCup, με τον Αμερικανό σέντερ της Καχασόλ να συγκεντρώνει 31 βαθμούς στο ειδικό σύστημα αξιολόγησης της διοργάνωσης.
Ο 27χρονος σέντερ οδήγησε τους Ανδαλουσιάνους στην εντός έδρας επικράτηση επί της Μπενετόν με 66-55, έχοντας 22 πόντους (9/13 δίποντα, 4/5 βολές), 11 ριμπάουντ, 4 κλεψίματα και 4 κερδισμένα φάουλ


http://www.gazzetta.gr/

Θυμήθηκε τα νιάτα της


ΔΕΙΤΕ: Βγήκε έξω με καυτό σορτσάκι

Φορώντας ένα απλό μπλουζάκι, ένα καυτό σκισμένο τζιν σορτσάκι και σαγιονάρες έμοιαζε με εικοσάρα φοιτήτρια. Κι όμως πρόκειται για την 44 ετών ηθοποιό Halle Berry, η οποία εκμεταλλεύτηκε τον καλό καιρό στο Χόλιγουντ για να δείξει το καλογυμνασμένο της σώμα.
http://www.newsbeast.gr/