Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- 18ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας- Η έναρξη & τα σεμινάρια


18_ΔΙΕΘΝΕΣ
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΧΟΡΟΥ
ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
_KALAMATA
INTERNATIONAL
DANCE
FESTIVAL
  

Το 18ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας θα πραγματοποιηθεί στην Καλαμάτα από τις 12 έως τις 19 Ιουλίου 2012.

Η έναρξη του Φεστιβάλ θα γίνει με την παράσταση Panorama, τη νέα παραγωγή της ομάδας DCA του Φιλίπ Ντεκουφλέ.
Παλιός γνώριμος του Φεστιβάλ, ο ευρηματικός Ντεκουφλέ είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους χορογράφους της Γαλλίας και από τους πιο αγαπητούς σε όλο τον κόσμο. Έγινε κυρίως γνωστός στο ευρύ κοινό από την αξεπέραστη ως σήμερα χορογραφία της τελετής έναρξης των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του 1992 στην Αλμπερβίλ.
Το Panorama είναι  μια παράσταση με το χαρακτηριστικό ύφος του Ντεκουφλέ, ένα θεαματικό και γεμάτο χιούμορ και εκπλήξεις ταξίδι στον μαγικό του κόσμο, κατοικημένο από παράξενα πλάσματα και εξαιρετικούς χορευτές. Ο Ντεκουφλέ έχει μια σπάνια ικανότητα να χρησιμοποιεί στα έργα του τεχνικές που παράγουν ψευδαισθησιακά οπτικά παιχνίδια από το θέατρο, το τσίρκο, το θέατρο σκιών, τον κινηματογράφο, και τα πρώτα πειράματα κινούμενης εικόνας. Από τους ίδιους χώρους αντλεί και τις ιδέες για τις χορογραφίες του, πάντα εξαιρετικά θεαματικές χάρις στις επιδράσεις του ακροβατικού χορού. Η παράσταση ανατρέχει σε προηγούμενες χορογραφίες του, προσφέροντας ένα «πανόραμα» του έργου του.
Το Panorama ήδη έχει προγραμματιστεί να περιοδεύσει στα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης, ανάμεσα στα οποία και το Sadlers Wells στο Λονδίνο, μετά την παρουσίασή του στην Καλαμάτα.


Οι παραστάσεις θα πλαισιωθούν και φέτος από σεμινάρια και εργαστήρια υψηλής ποιότητας και από μια σειρά παράλληλες εκδηλώσεις.

(Το πρόγραμμα του 18ου Φεστιβάλ στο σύνολό του θα ανακοινωθεί σε Συνέντευξη Τύπου  στις αρχές της επόμενης εβδομάδας)

Ιδιαίτερη προσοχή και στην εκπαίδευση
Εργαστήρια και Σεμινάρια αναπόσπαστο στοιχείο του Φεστιβάλ

Οι παραστάσεις του 18ου Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας πλαισιώνονται, όπως πάντα, από ένα σεμινάριο και δύο εργαστήρια υψηλής ποιότητας,  τα οποία απευθύνονται σε επαγγελματίες και προχωρημένους σπουδαστές χορού, χορογράφους, δραματουργούς,  σκηνοθέτες και περφόρμερς. Διδάσκουν ξεχωριστοί διεθνείς δάσκαλοι οι οποίοι συνεργάζονται με τις πλέον καταξιωμένες ομάδες χορού στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

·         ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ. Ο Ισπανός Ινιάκι Αζπιγιάκα, χορευτής και δάσκαλος χορού, που έχει συνδέσει τα τελευταία 15 χρόνια το όνομά του με την ομάδα του Βιμ Βαντεκέυμπους, επισκέπτεται για δεύτερη φορά την Καλαμάτα για να διδάξει το σεμινάριο σύγχρονου χορού. 

·         ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ «Ο δραματουργός του χορού. Απαραίτητος!»  με τη Lou Cope, Καθηγήτρια  στο Fontys Dansacademie στην Ολλανδία, συγγραφέα, δραματουργό και συνεργάτιδα του Αλέν Πλατέλ, του Κουν Ωγκουστέινεν και του Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι στο Babel(words), την περσινή μεγάλη επιτυχία του Φεστιβάλ. Η Λου Κόουπ υπόσχεται ένα συναρπαστικό ταξίδι στην δημιουργία μέσα σε πλαίσιο συνεργασίας, ακόμα και στους χορογράφους και σκηνοθέτες που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν έναν δραματουργό.

·         ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ «To Τrio A της Yvonne Rainer» με την Pat Catterson, χορεύτρια, χορογράφο, δασκάλα χορού και στενή συνεργάτιδα της Υβόν Ράινερ. Θα διδάξει μια από τις πιο σημαντικές χορογραφίες στην ιστορία του σύγχρονου χορού, θα καθοδηγήσει όλους τους συμμετέχοντες ώστε την τελευταία μέρα να παρουσιάσουν στο κοινό τις χορογραφικές συνθέσεις τους εμπνευσμένες από το Trio A και 12 από τους συμμετέχοντες σε μία παράσταση μαζί της την επομένη.


/ 11.7–19.7 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ
με τον Iñaki Azpillaga

Το σεμινάριο απευθύνεται σ’ εκείνους που ενδιαφέρονται για το χορό ως τέχνη έκφρασης. Το μάθημα θα έχει έναν ή δύο θεματικούς άξονες ανά ημέρα, και θα περιλαμβάνει ζέσταμα, ασκήσεις στο πάτωμα και ανάπτυξη χορογραφιών στο χώρο.
Ο Ι. Αζπιγιάκα θα δουλέψει με διαφορετικά υλικά όπου η ενέργεια και η φαντασία θα καθορίζουν το ρυθμό, δημιουργώντας από φόρμες μεγάλης έντασης έως ράθυμες. Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να οικειοποιηθούν και να χρησιμοποιήσουν το υλικό που τους δίνεται για να το αναπτύξουν και να παρουσιάσουν το αποτέλεσμα μέσα σε πολύ σύντομο χρόνο.

Ο Ισπανός Ινιάκι Αζπιγιάκα έχει συνδέσει τα τελευταία 15 χρόνια το όνομά του με την ομάδα του Βιμ Βαντεκέυμπους. Χόρευε στην Ultima Vez από το 1994 και συμμετείχε στη δημιουργία των διάσημων παραστάσεων Mountains made of Barking, Alle Grössen decken sich zu και Bereft of a Blissful Union. Επίσης χόρεψε στα What the body does not remember και Her Body doesn't fit her soul. Από το 1999 έγινε βοηθός χορογράφου και μερικές φορές επιβλέπων στις περιοδείες διάσημων παραστάσεων του Βαντεκέυμπους, ανάμεσα στις οποίες και οι πρόσφατες δημιουργίες του Radical Wrong και Oedipus / Bêt Noir. Από το 1997 διδάσκει εργαστήρια και σεμινάρια με πυρήνα τη δουλειά που γίνεται στην Ultima Vez.

Ο Ινιάκι Αζπιγιάκα, που επισκέπτεται για δεύτερη φορά την Καλαμάτα για να διδάξει το σεμινάριο σύγχρονου χορού, ζει και εργάζεται ως δάσκαλος χορού στις Βρυξέλλες και παραδίδει μαθήματα και σεμινάρια σε όλη την Ευρώπη. Σπούδασε βάσκικους παραδοσιακούς χορούς, μπαλέτο, τζαζ, μοντέρνο και σύγχρονο χορό. Έχει χορέψει με την Ματίλντ Μοννιέ, την ομάδα Bocanada Danza, το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας και με πολλές άλλες ομάδες χορού.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και προχωρημένους σπουδαστές
χορού.

/ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ Iñaki Azpillaga: 160 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 60 €
Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες
Εριφίλη Εφραιμίδου, 6973 034771,
mail@kalamatadancefestival.gr

/ 12.7–15.7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ
Ο δραματουργός του χορού. Απαραίτητος!
με τη Lou Cope

Ο δραματουργός δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη.
Μια παράσταση χωρίς δραματουργό είναι φρικτά σιωπηλή.
Κουν Ωγκουστέινεν, Χορογράφος, les ballets c de la b


Ο ρόλος του δραματουργού στη διαδικασία παραγωγής μιας σύγχρονης χορογραφίας έχει πολλές φορές παρεξηγηθεί. Συχνά αντιμετωπίζεται ως πολυτέλεια, που λίγοι μπορούν να αντέξουν οικονομικά.

Αυτό το τετραήμερο εργαστήρι έχει τους εξής στόχους:
• να εξηγήσει και να διερευνήσει τη σχέση χορογράφου - δραματουργού
• να ερευνήσει πρακτικά στρατηγικές και τρόπους συνεργασίας
• να προσφέρει μοντέλα συνεργασίας πάνω στα οποία μπορούν ακόμα και όσοι
έχουν πολύ περιορισμένους προϋπολογισμούς να αναπτύξουν ένα γεμάτο νόημα διάλογο μ’ έναν δραματουργό ή με κάποιον από τους συναδέλφους τους.

Το εργαστήρι θα ξεκινήσει με μια εισαγωγή στο ρόλο του δραματουργού και θα συνεχιστεί στην πράξη με τα ζευγάρια των χορογράφων - δραματουργών. Θα προτείνει ασκήσεις ως βάση για συζητήσεις που θ’ αναδείξουν την τεράστια συμβολή του δραματουργού στο έργο του χορογράφου, σε όλα του τα στάδια. Τέλος, η Λου Κόουπ θα προτείνει τρόπους συνεργασίας μεταξύ χορογράφων στη δραματουργία («peer dramaturgy»).

Η Λου Κόουπ είναι δραματουργός, συγγραφέας και καθηγήτρια. Εργάζεται κυρίως στο Βέλγιο και τη Βρετανία. Μετά από σπουδές θεάτρου ειδικεύτηκε στην προετοιμασία σκηνοθετών και χορογράφων με σκοπό τη δημιουργία σε περιβάλλοντα συνεργασίας. Φέτος συνεργάστηκε ως δραματουργός με τον Κουν Ωγκουστέινεν στην παράσταση Au-delà (les ballets c de la b). Πρόσφατες συνεργασίες της: Το Babel(words) των Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι και Νταμιέν Ζαλέ· το ερευνητικό πρότζεκτ Soup της Lisi Estaras (les ballets c de la b)· το The Blake Diptych με το Darkin Ensemble (Λονδίνο)· τέλος, το Sometimes it’s There των Ulrika Kinn Svensson & Koen de Preter (Ολλανδία). Μέσα στο 2012 θα συνεργαστεί με τον Πορτογάλο Helder Seabra και τη Fleur Darkin, καλλιτεχνική διευθύντρια του Scottish Dance Theatre.
Η Λου Κόουπ διδάσκει δραματουργία και χορογραφικές διαδικασίες στο Fontys Dansacademie στην Ολλανδία, όπου είναι επίσης «μέντορας» όλων των μεταπτυχιακών φοιτητών του τμήματος χορογραφίας. Έχει διδάξει σεμινάρια και εργαστήρια και έχει δημοσιεύσει άρθρα και δοκίμια με θέμα τον σκηνοθέτη/ χορογράφο σε περιβάλλον συνεργασίας.

Το εργαστήρι δραματουργίας θα διεξαχθεί στα αγγλικά και έχει σχεδιαστεί για χορογράφους και για δραματουργούς. Απευθύνεται ωστόσο και σε σκηνοθέτες και δραματουργούς θεάτρου και περφόρμανς. Προηγούμενη εμπειρία των δραματουργών δεν είναι απαραίτητη. Μπορούν να παρακολουθήσουν το εργαστήρι ζευγάρια χορογράφων και δραματουργών που ήδη δουλεύουν μαζί, αλλά και μεμονωμένοι καλλιτέχνες.

Με την υποστήριξη του British Council.

/ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ Lou Cope: 80 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 30 €
Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες
Χριστιάνα Γαλανοπούλου, 6972 991055,
programming@kalamatadancefestival.gr



13.7–18.7 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ «To Τrio A της Yvonne Rainer»
με την Pat Catterson

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας προσκαλεί φέτος την Pat Catterson να χορέψει το Trio A της Yvonne Rainer, ένα ορόσημο της ιστορίας του σύγχρονου χορού, αλλά και να το διδάξει σε έλληνες χορευτές και χορογράφους στο πλαίσιο ενός μοναδικού εργαστηρίου χορογραφίας.

Έχοντας περάσει από το χορό στον κινηματογράφο και πάλι στο χορό, η Υβόν Ράινερ είναι μια καλλιτέχνις που επηρέασε όσο λίγοι την εξέλιξη των πραγμάτων στην πρωτοπορία της Νέας Υόρκης. Υπήρξε συν-ιδρύτρια του Judson Theatre και από τους πιο σημαντικούς μινιμαλιστές χορογράφους της δεκαετίας του ’60, οι οποίοι όρισαν μια νέα γλώσσα του σώματος και της κίνησης. Πενήντα σχεδόν χρόνια αργότερα η επίδραση της Ράινερ καθώς και των επαναστατικών ιδεών και του έργου της ομάδας της Judson Church είναι ακόμα παρούσες στη σύγχρονη σκηνή του χορού.

Το Trio A είναι μια εξάλεπτη χορογραφία που δημιουργήθηκε και πρωτοπαρουσιάστηκε μέσα στο μυθικό περιβάλλον της Judson Church της Νέας Υόρκης υπό τον τίτλο The Mind is a Muscle, Part 1. Το χόρεψαν για πρώτη φορά
στις 10 Ιανουαρίου 1966 οι Ντέιβιντ Γκόρντον, Στηβ Πάξτον και Υβόν Ράινερ ταυτόχρονα αλλά όχι συγχρονισμένα. Κατόπιν το ερμήνευσαν χορευτές και μη σε δεκάδες διαφορετικές εκδοχές. Πρόσφατα η Υβόν Ράινερ ξαναχόρεψε την εκδοχή «Geriatric with talking». Στην παράσταση της Πατ Κάττερσον μετά το τέλος του εργαστηρίου (19.7) θα παρουσιαστούν τρεις παλαιότερες εκδοχές: Forward (1966), Facing (1999, με τη συμμετοχή μιας ελληνίδας χορεύτριας) και Retrograde (1970).

Παρά τη σύντομη διάρκειά του, το Trio A σημάδεψε την ιστορία του σύγχρονου χορού. Σ’ αυτό το εργαστήρι οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν μαζί με την Πατ Κάττερσον τις φιλοσοφικές, κινησιολογικές και ιστορικές αναφορές του Trio A μαθαίνοντας ένα μέρος από τη χορογραφία, ενώ θα τους ανατεθούν ασκήσεις σύνθεσης με αφετηρία τις συζητήσεις και τα όσα συμβαίνουν στο εργαστήρι. Κατά την Πατ Κάττερσον, το να μαθαίνει κανείς αυτή τη χορογραφία είναι ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβει την αισθητική μετατόπιση που αντιπροσωπεύει.
Την τελευταία μέρα οι συμμετέχοντες θα παρουσιάσουν στο κοινό τις χορογραφικές συνθέσεις τους εμπνευσμένες από το Trio A.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα διδαχθούν επίσης τη χορογραφία της Ράινερ We shall run (1963), και δώδεκα από αυτούς θα την εκτελέσουν μπροστά στο κοινό την Πέμπτη 19/07, στο πλαίσιο της παράστασης της Πατ Κάττερσον με το Trio A. Το We shall run είναι μια σύνθεση που θέτει ερωτήματα πάνω στη συλλογική κίνηση. Οι δώδεκα ερμηνευτές τρέχουν πάνω σε διαφορετικά, ωστόσο προκαθορισμένα μοτίβα προς διάφορες κατευθύνσεις υπό τους ήχους του Requiem του Μπερλιόζ.

Η χορεύτρια και χορογράφος Πατ Κάττερσον συνεργάστηκε για πρώτη φορά με την Υβόν Ράινερ το 1969, όταν χόρεψε το Trio A. Από το 1999 που η Ράινερ επέστρεψε στη χορογραφία συνεργάζεται ξανά μαζί της ως βοηθός της και χορεύτρια. Η Κάττερσον είναι από τους ελάχιστους δασκάλους που είναι εξουσιοδοτημένοι από την Υβόν Ράινερ να διδάσκουν τα πρώτα της έργα. Έχει ερμηνεύσει και διδάξει το Trio A αμέτρητες φορές μέσα στα προηγούμενα 40 χρόνια. Η ίδια η Κάττερσον παρουσίασε την πρώτη της χορογραφία στην Judson Church το 1970 και μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει 104 έργα. Έχει τιμηθεί με σημαντικά βραβεία, όπως το Βραβείο Χορογραφίας Guggenheim 2011. Πρόσφατα παρουσίασε το Trio A στο φεστιβάλ CODA στο Όσλο, στη Hayward Gallery στο Λονδίνο και στη Σχολή Μοντέρνου Χορού στην Κοπεγχάγη. Συμμετείχε επίσης στην αναβίωση της χορογραφίας War (1970) της Υβόν Ράινερ στη Γλασκώβη.

Το εργαστήρι θα διεξαχθεί στα αγγλικά και απευθύνεται σε χορογράφους, χορευτές, περφόρμερ και τελειόφοιτους σχολών χορού. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φορούν ελαφριά αθλητικά ή δερμάτινα παπούτσια για να μπορούν να κινηθούν άνετα.

/ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ “TRIO A”: 150 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 50 €
Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες
Χριστιάνα Γαλανοπούλου, 6972 991055,
programming@kalamatadancefestival.gr

ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ + ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ “TRIO A”: 220 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 80 €

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑΣ + ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ “TRIO A”: 200 €
ΕΓΓΡΑΦΗ - ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 80 €

/ Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι τις 30 Ιουνίου 2012.
/ Τα ποσά συμμετοχής εξοφλούνται με την έναρξη του σεμιναρίου
και των εργαστηρίων.
/ Οι προκαταβολές δεν επιστρέφονται μετά τις 5 Ιουλίου 2012.
/ Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο και τα εργαστήρια θα έχουν
τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις του Φεστιβάλ
με ειδική τιμή εισιτηρίου 10 €.


Στοιχεία επικοινωνίας για τον Τύπο

Υπεύθυνη Επικοινωνίας & Γραφείου Τύπου
Χαρά Πετρούνια
Τηλ. 210 5244648 & 6972 710 991
x-petrouyia@ath.forthnet.gr

Υπεύθυνη Επικοινωνίας & Γραφείου Τύπου Καλαμάτας
'Εβελυν Καμβυσίδη
Τηλ. 27210 95611 & 6948 591 321


Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε και στο:
Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας
Παν. Καίσαρη 6, 24 100 Καλαμάτα
Τηλ. 27210 83086 & 90886 - Φαξ: 27210 26966
mail@kalamatadancefestival.gr
www.kalamatadancefestival.gr
                     


ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΕΝΤΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΕΠΙΧΟΡΗΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ.ΠΟ.T. & ΤΟ ΔΗΜΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου