Σάββατο 17 Μαΐου 2014

Το σύνθημα της νίκης έδωσε ο Αρης Κρεμμύδας στην σημερινή μεγαλειώδη τελική συγκεντρωσή του.

Πλήθος κόσμου παρακολούθησε την ομολογουμένως εντυπωσιακή συγκέντωση  του συνδυασμού
" Πολίτες σε Δράση για την Ανατροπή" στην πλατεία Ηρώων Πολυτεχνείου. 
Ο Αρης Κρεμμύδας απευθυνόμενος σε εκατοντάδες Μοσχατιώτες και Ταυριώτες έδωσε το σύνθημα της νίκης που έρχεται.



Πέμπτη 15 Μαΐου 2014

Mε επιτυχία και πολύ μεγάλη παρουσία κόσμου πραγματοποιήθηκε η κεντρική ομιλία της υποψήφιας Δήμαρχου Βάσω Μαργαρίτη με τον συνδυασμό "Ολα για την Καλλιθέα μας" στην πλατεία Δαβάκη.


ΜΕΓΑΛΕΙΩΔΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΑΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ ΒΑΣΩΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΔΑΒΑΚΗ

Ο λαός της Καλλιθέας μίλησε. Πλήθος κόσμου παρακολούθησε το απόγευμα της Πέμπτης την κεντρική προεκλογική ομιλία της υποψήφιας Δημάρχου Βάσως Μαργαρίτη. 

Σε μία ομολογουμένως ανεπανάληπτη συγκέντρωση, που όμοια της δεν ξανάδε η Καλλιθέα τα τελευταία χρόνια, η Βάσω Μαργαρίτη απευθυνόμενη στους χιλιάδες καλλιθεάτες, έδωσε το σύνθημα της νίκης που έρχεται. 
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΛΙΓΟ

Τρίτη 13 Μαΐου 2014

6 Μαΐου - 3 Ιουνίου 2014 Φεστιβάλ Σύγχρονου Θεάτρου "Το Γαλλικό Θέατρο à la Grecque" Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος - Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης Τρίτη 20, Τετάρτη 21, Πέμπτη 22 και Παρασκευή 23 Μαΐου 2014 "Αναζήτηση Εργασίας" Έργο σε 30 θραύσματα, Μισέλ Βιναβέρ "La Demande d'emploi" Pièce en trente morceaux, Michel Vinaver

Μετάφραση: Δήμητρα Κονδυλάκη
Σκηνοθεσία: Θανάσης Σαράντος
Σκηνικό-κοστούμια: Bασιλική Σύρμα
Επιμέλεια κίνησης: Όλγα Σπυράκη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Έμη Πανουργιά
Επιμέλεια φωτισμών: Σάββας Σουρμελίδης
Φωτογραφίες: Ορφέας Εμιρζάς, Θωμάς Αρσένης
Video: plays2place productions
η επιμέλεια  κομμώσεων έγινε από τα  κομμωτήρια  xstudios
Ερμηνεύουν (με αλφαβητική σειρά): Μιράντα Ζησιμοπούλου,
Αγγελική Καρυστινού, Βασίλης Μαργέτης, Θανάσης Σαράντος
Η απόλαυση της σύνθεσης 
Άνεργος εδώ και τρεις μήνες, ένας πρώην διευθυντής πωλήσεων αναζητά εργασία. Με όχημα μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη που δίνει στον διευθυντή προσωπικού μιας πολυεθνικής εταιρείας ως υποψήφιος για μια αντίστοιχη θέση, παρακολουθούμε να ξεδιπλώνεται, σ’ όλη της την εμβέλεια, την ακρότητα και τον κυνισμό, η παντοδυναμία της έννοιας της Εργασίας στον καπιταλιστικό κόσμο. Η σχέση εργοδότη και υποψήφιου εργαζόμενου λαμβάνει εδώ αρχετυπικές διαστάσεις. Γιατί πέρα κι από την ιδιαίτερη ψυχολογία των προσώπων που εμπλέκονται στη δραματική αφήγηση, του άτεγκτου προσωπάρχη και του άνεργου πρωταγωνιστή, που σημειωτέον περιφρονεί την ανώτερη μόρφωση εφόσον “έχει σπουδάσει στο πανεπιστήμιο της ζωής”, αλλά και της ευάλωτης γυναίκας του και της αναρχίζουσας κόρης του, παρότι αναδεικνύεται με συγκινητική ακρίβεια, εκείνο που κυρίως ενδιαφέρει τον συγγραφέα είναι η διαδικασία διείσδυσης του τεχνοκρατικού τρόπου παραγωγής στον ανθρώπινο ψυχισμό σε αντιδιαστολή με τα ζωτικά ανθρώπινα ζητούμενα: προσωπική και οικογενειακή ζωή, βαθύτερες εικόνες και επιθυμίες, ιδεολογία, συμμετοχή στη ροή της ιστορίας.
Σαράντα περίπου χρόνια μετά τη συγγραφή του έργου, η επιλογή του θέματος αποκτά δυστυχώς δραματική επικαιρότητα στην Ελλάδα της κρίσης, λόγω της κατακόρυφης αύξησης της ανεργίας, της κατάθλιψης και των αυτοκτονιών που σχετίζονται μ’ αυτήν αλλά και της ισχυρής αντανάκλασης των συνεπειών της στην οικογενειακή ζωή του καθενός. Μέχρι πού είναι διατεθειμένος να φτάσει κανείς για να βρει – ή για να μην χάσει – τη δουλειά του; Πόση ελευθερία και πόση αξιοπρέπεια είναι διατεθειμένος να εκχωρήσει; Σ’ αυτό το ερώτημα θα μπορούσε να συνοψιστεί το έργο.
Αλλά εκείνο που το κάνει τόσο δραστικό δεν είναι τόσο το ίδιο το ερώτημα που θέτει –εφόσον η ανεργία σήμερα είναι το αγαπημένο θέμα κάθε τηλεοπτικού υποπροϊόντος– αλλά ο τρόπος που υπεισέρχεται η κατασκευή της δομής του σ’ αυτό. Η χορωδιακή μορφή που υιοθετεί ο συγγραφέας με τους χαρακτήρες να διαπλέκονται παράλληλα πάνω σ’ έναν κατακερματισμένο διάλογο, υλοποιεί αριστοτεχνικά στο επίπεδο της γλώσσας την αναγωγή του ιδιωτικού στον δημόσιο χώρο. Τα πρόσωπα είναι σαν να μην δικαιούνται εκτενή-προσωπικό χώρο, οι διαφορετικές εκφάνσεις της ζωής τους από την οικογένεια στο γραφείο είναι σαν να μην διαθέτουν καμιά αυτονομία. Τα προστατευτικά σύνορα κάθε μίας από τις σφαίρες αυτές της ζωής καταργούνται. Η χορωδιακή μορφή, όπως τη διδάσκει ο Βιναβέρ –με άπειρους, άτεχνους τις περισσότερες φορές μιμητές στο μεταδραματικό θέατρο κατόπιν– είναι δηλωτική μιας ευρύτερης συνθήκης που αφορά τους χαρακτήρες στο σύνολό τους. Όλοι μετέχουν (μετέχουμε) του συλλογικού δράματος της απαξίωσης της προσωπικότητας, σ’ έναν κόσμο που υποδουλώνει το άτομο στη μηχανιστική εργασία στο όνομα της μεγαλύτερης αποδοτικότητας. Όλοι μετέχουν του συλλογικού δράματος της επισφάλειας και της έκθεσης της οικογένειας, του “μέσα”, στις σαρκοβόρες συνθήκες του “έξω”. Οι οποίες έρχονται σε πλήρη αντιπαράθεση με την αγνότητα, την αντισυμβατικότητα, τη χειμαρρώδη ζωτικότητα της νέας γενιάς. Όπως έρχονται οι “προσγειωμένοι” γονείς εδώ με την έγκυο δεκαεξάχρονη κόρη τους, η οποία μάλιστα θέλει να κρατήσει το παιδί που συνέλαβε από ατύχημα για την “εμπειρία”. Κι όμως, καμιά στιγμή δεν ερχόμαστε αντιμέτωποι με κάποιου είδους κήρυγμα κατά του “συστήματος”. Η αγωνία, ο εφιάλτης αλλά και η χαρά της ζωής που ερήμην των γεγονότων παρεισφρέει και βέβαια η τελική – ευτυχής; – αφομοίωση του υποψήφιου από το σύστημα που τον κάνει να υποφέρει αλλά που ποτέ δεν καταγγέλλει, περνούν δια μέσου της θραυσματικής αφήγησης γεγονότων, σκέψεων, διαλόγων που χειρουργικά αναπαράγουν την επιφάνεια της ζωής μας. Ο Βιναβέρ σκηνοθετεί με θαυμαστό τρόπο τη θραύση των κομματιών και μας προκαλεί να τα συνθέσουμε εμείς εκ νέου. Γιατί φυσικά πίσω από τα θραύσματα υπάρχουν πραγματικές ιστορίες με αρχή, μέση και τέλος. Αλλά οι πραγματικές ιστορίες ζητούν δημιουργικούς αναγνώστες.
Δήμητρα Κονδυλάκη 
ΔρΦ Δραματολόγος, Μεταφράστρια
Το ιδιοφυές και προφητικό έργο του Μισέλ Βιναβέρ “Αναζήτηση εργασίας” Έργο σε τριάντα θραύσματα, παρ' όλο που γράφτηκε πριν σαράντα τρία χρόνια (1971), εξακολουθεί να ισχύει επίμονα και σήμερα. Ανιχνεύει με επιτυχία τις παθογένειες μιας άρρωστης κοινωνίας και μιλά για τον εγκλωβισμό του ανθρώπου στο αέναο κυνήγι του χρήματος και της προσποιητής ευδαιμονίας. Ένα κυνήγι με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα σε έναν κόσμο όπου καταρρέουν όλες οι ανθρώπινες ηθικές αξίες και ευτελίζονται όλα τα κεκτημένα δικαιώματα του σύγχρονου πολίτη, σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία που μοιάζει περισσότερο με άναρχη ζούγκλα.
30 σύντομες σκηνές παρουσιάζονται ως  θραύσματα της ύπαρξης του κεντρικού ήρωα, του Φαζ, ο οποίος αναζητά επίμονα μια νέα εργασία, ίσως και μια νέα ζωή. Το υποδόριο χιούμορ, το οποίο διαπνέει αυτό το εμβληματικό έργο της σύγχρονης γαλλικής δραματουργίας και ο πυρετώδης ρυθμός του που το συνοδεύει δεξιοτεχνικά, ακούγεται σαν χτύπος αυτοσχέδιας ωρολογιακής βόμβας που σύντομα πρόκειται να εκραγεί.
Θανάσης Σαράντος
ΦΑΖ* ...Περίμενα μιάμιση ώρα σε μια μικρή αποθήκη μέχρι να με δεχτεί ένας κοκκινομάλλης  χωρίς πρόσωπο,  στη μέση μιας φράσης έβγαινε για να επανέλθει κάθε φορά με μια νέα στοίβα χαρτιά λέγοντας ασταμάτητα συνεχίστε, με διέκοπτε λέγοντας καλώς, παρακάτω, συμπλήρωνε αναφορές, ενώ εγώ προσπαθούσα να τον κάνω να με ακούσει μια κυράτσα μπήκε μ’ ένα πανί στο χέρι σκέφτηκα ότι ήταν η καθαρίστρια προφανώς δεν συστήθηκε. Με ρώτησε αν είχα απολυθεί πολλές φορές από τις προηγούμενες εργασίες μου την ρώτησα αν είχε κάνει τον κόπο να ανοίξει τον φάκελό μου μού απάντησε ότι δεν είναι υποχρεωμένη να πιστεύει αυτά που γράφουν με κοίταξε χαμογελώντας ούτε αυτά που λένε όσο για τον κοκκινομάλλη αυτός ενδιαφερόταν για τις ικανότητές μου στο σχέδιο και για τις γνώσεις μου στη βιβλιοδεσία...
ΛΟΥΙΖ* ...Δεν με απασχολεί ούτε το βιοτικό επίπεδο ούτε η κοινωνική μας θέση καθόλου, θα ήμουν διατεθειμένη να ξαναρχίσω μαζί σου από το μηδέν, αν ήταν απαραίτητο, ξέρεις ότι δίνω λιγότερη σημασία στα υλικά πράγματα απ’ ότι εσύ, αρκεί να έχουμε κάτι να φάμε και κάπου να κοιμηθούμε, μια ζεστή γωνιά γιατί δεν αντέχω το κρύο, λίγη θέρμανση μόνο να έχει αγάπη μου, μόνο αυτό έχω ανάγκη, και πάλι αν είναι να κρυώνουμε λίγο...

ΝΑΤΑΛΙ* ...Για να ανατρέψεις αυτή την κοινωνία ένας τρόπος υπάρχει ενάντια στη βρώμα που μας κυβερνά ενάντια στον ύπουλο φασισμό που πνίγει την αληθινή ζωή ενάντια στον φρενήρη ρυθμό παραγωγής των εργοστασίων του κεφαλαίου ενάντια στον ασφυκτικό παραλογισμό της υπερκατανάλωσης ενάντια στην πλύση εγκεφάλου στα σχολεία του συστήματος ενάντια στο πλήθος των άβουλων μπάτσων που μας καταπιέζουν ενάντια σε όλα αυτά που στέκουν εμπόδιο στην αυθόρμητη έκφραση του έρωτα ενάντια σ’ αυτή την κοινωνία που προσπαθεί να ιδιοποιηθεί τους νέους παγιδεύοντάς τους στα πλοκάμια της ένας μόνος τρόπος υπάρχει σύντροφοι να την ξεβρακώσουμε και να τη στείλουμε στο διάολο μέχρι να την ανατρέψουμε γίνετε μέλη στην επιτροπή δράσης των Λυκείων του Παρισιού...
  
ΒΑΛΑΣ* …Σας τυχαίνει ποτέ να απεχθάνεστε τον εαυτό σας; Κάποια στιγμή που φανήκατε δειλός με ένα συνεργάτη σας; Δειλός με τη γυναίκα σας; Δειλός με την κόρη σας; Όταν συνειδητοποιείτε ότι έχετε προδώσει εκείνο που πιστεύετε για τον εαυτό σας; Συμβαίνει σε όλους μας έτσι δεν είναι; Αυτή τη συνήθεια να τρίζετε τα δόντια σας την είχατε από παιδί; Δυσκολεύεστε να κρατήσετε την ψυχραιμία σας; Μήπως θέλετε να ανοίξω λίγο το παράθυρο; Επιμένετε ακούραστα με τις γυναίκες ακόμα και μετά την ολοκλήρωση; Δεν έχετε αρκετή υπομονή; Δεν μπορείτε να διακρίνετε τι θέλουν; Σας απασχολεί η δική τους ευχαρίστηση; Κλείνεστε στον εαυτό σας μετά; Τι σας φτιάχνει περισσότερο στον έρωτα; Ως πού μπορεί να σας παρασύρει η ερωτική επιθυμία; Ποια είναι η πιο τολμηρή σας φαντασίωση;    
ΦΑΖ* κεντρικός χαρακτήρας
ΛΟΥΙΖ*  γυναίκα του Φαζ
ΝΑΤΑΛΙ* κόρη τους, ενώ διαβάζει μια προκήρυξη 
BAΛΑΣ* διευθυντής προσωπικού της εταιρείας ΣΙΒΑ
Σημειώσεις για το έργο: Κόκκινη Αλληλεγγύη (Secours Rouge): Πρόκειται για μια διεθνή οργάνωση "κομμουνιστικής και προλεταριακής αλληλεγγύης", απέναντι σε όλες τις μορφές ταξικής καταστολής, είτε αυτές αφορούν κρατούμενους από τον επαναστατικό χώρο, είτε ταξικούς αγώνες (απεργίες, καταλήψεις κτλ.), είτε διεθνιστικά κινήματα (αλληλεγγύη στους χωρίς χαρτιά, στους λαούς που αγωνίζονται
-Η έκτρωση νομιμοποιήθηκε στη Γαλλία το 1975, τέσσερα χρόνια μετά τη συγγραφή του έργου "Αναζήτηση Εργασίας". Μέχρι τότε αποτελούσε ποινικό αδίκημα και πολλές γυναίκες που ήθελαν να κάνουν την επέμβαση, ταξίδευαν στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου ήταν νόμιμη ήδη από το 1967.

Ο Michel Vinaver, γεννημένος στο Παρίσι, το 1927, από γονείς ρωσικής καταγωγής, κατατάσσεται στο γαλλικό Απελευθερωτικό Στρατό το 1944. Ενώ ξεκίνησε ως νεαρός μυθιστοριογράφος το 1940, το 1955 εξελίσσεται σε θεατρικό συγγραφέα παρουσιάζοντας το έργο “Aujourd’hui ou les coréens”. Από την πρώτη στιγμή αποδεικνύεται ένας ξεχωριστός συγγραφέας ο οποίος ταυτόχρονα ακολουθεί ένα ιδιαίτερο μονοπάτι στη ζωή: με το πέρασμα των χρόνων γίνεται ανώτατος αξιωματικός, κι έπειτα ιδιοκτήτης των θυγατρικών της πολυεθνικής εταιρίας Gillette. Το θέατρό του είναι στενά συνδεδεμένο με την ιστορία: με τον πόλεμο της Κορέας, την Αλγερία, την 11η Σεπτεμβρίου. Συγκαταλέγεται στους σύγχρονους Γάλλους θεατρικούς συγγραφείς με τις πιο πολλές παραστάσεις έργων στο θέατρο. Έργα του έχουν σκηνοθετήσει οι Planchon, Vitez, Françon κ. α. Στα περισσότερα κείμενά του τοποθετεί τον άνθρωπο σε ένα πεδίο οικονομικών συναλλαγών, όπως στα έργα “A la renverse”, “Par-dessus bord” και ”Les travaux et les jours”. Μετά την ένταξη του  θεατρικού του έργου “L’Ordinaire” στο ρεπερτόριο της Comédie-Française, ο Michel Vinaver καθιερώθηκε ως ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους συγγραφείς του γαλλικού θεάτρου.
Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος -  Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Ελλάς Γαλλία Συμμαχία 2014
Τρίτη 20, Τετάρτη 21, Πέμπτη 22 και Παρασκευή 23 Μαΐου 2014
"Αναζήτηση Εργασίας" Έργο σε 30 θραύσματα, Μισέλ Βιναβέρ
"La Demande d'emploi" Pièce en trente morceaux, Michel Vinaver
Κατάλληλο
Στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Αίθουσα: Ειδικά διαμορφωμένος υπόγειος χώρος
Ώρα έναρξης όλων των παραστάσεων: 21:00
Τιμή εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10€ ανά παράσταση
Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος)
Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση
Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, 
Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην Ιστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr 
Εισιτήρια προπωλούνται και σε όλα τα καταστήματα Public στην Αττική
Χορηγοί Επικοινωνίας
Alpha TV    ΝΕΡΙΤ    TV5MONDE
To BHMA   BHMA FM 99.5
Αθηνόραμα,    Αθηνόραμα ...gr
Lifo,  Bonjour Athenes,  Antivirus
Culturenow.gr,   Grèhebdo,   Le Petit Journal.com Athenes
ANAmpa.gr,   Αθήνα 9.84,   Pepper 96.6
**************
Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδoς
Σίνα 31, 10680 Αθήνα, τηλ. +30 210 3398 600, φαξ. +30 210 3646 873
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:  ifa@ifa.gr Ιστοσελίδα: www.ifa.gr
******
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 177 78,  τηλ. 210 3418 550,  φαξ.  210 3418 570
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο : info@mcf.gr Ιστοσελίδα:  www.mcf.gr 
Στάθμευση στο εμπορικό κέντρο athensheart
Οι  θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ δικαιούνται δωρεάν στάθμευση στο Parking του εμπορικού κέντρου Athens Heart από Δευτέρα έως Σάββατο από τις  08:00 – 22:00.  Από τις 22:00 έως τη 01:00 η χρέωση είναι 2,5€ και 1€ για κάθε επιπλέον ώρα στάθμευσης μετά από τη 01:01. Τις Κυριακές οι θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ θα επιβαρύνονται  με 2,5€ για χρήση του parking από τις 10:00  έως 01:00. Από τις 01:01πμ  θα επιβαρύνεται με κόστος 1€ για κάθε επιπλέον ώρα.

Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

Ανακοίνωση του Πνευματικού Συνδέσμου Κρητών Μοσχάτου - Ταύρου για την αντιθεσή του στην εξουδετέρωση των χημικών της Συρίας στην Μεσόγειο.

Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΡΗΤΩΝ ΜΟΣΧΑΤΟΥ ΤΑΥΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ,ΚΑΘΩΣ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΕΙΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΕΙΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ,ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ.ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΠΟΥ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΥΔΡΟΛΥΣΗΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΙΛΕΧΘΕΙ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΝ ΠΛΩ,ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝ ΚΑΤΙ ΠΑΕΙ ΣΤΡΑΒΑ ΑΠΟ ΛΑΘΟΣ Η ΑΤΥΧΗΜΑ.ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΙΔΑΝΙΚΟΤΕΡΗ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΓΕΙΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΠΛΑ,ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΓΙ'ΑΥΤΟ,ΟΣΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΥΧΟΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ.Η ΑΡΝΗΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΧΩΡΩΝ ΝΑ ΔΕΧΘΟΥΝ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΧΗΜΙΚΑ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΘΟΥΝ ΑΝ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΠΑΡΑ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ.ΓΙ' ΑΥΤΟ ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΗΣ ΠΑΓΚΡΗΤΙΑΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΔΕΤΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΟΠΛΩΝ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΠΟΥ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΑΝΑΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ.ΖΗΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΗΣ Ε.Ε ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΣΤΑΤΗ ΩΡΑ ΝΑ ΘΕΣΕΙ ΒΕΤΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ ΟΠΛΩΝ ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΟΗΕ. ΤΟ Δ.Σ

Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Πέμπτη 8 Μαΐου έως Κυριακή 29 Ιουνίου 2014 Έκθεση Εικαστικών- 12+17+1 σε ένα διάλογο με την ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη, «Όταν τα Ψάρια Βγήκαν στη Στεριά» Εγκαίνια: Πέμπτη 8 Μαΐου 2014, στις 20:00



Τριάντα μεταπτυχιακοί και προπτυχιακοί φοιτητές από Ανώτατες Σχολές Καλών Τεχνών και Σχολές Αρχιτεκτόνων της Ελλάδας και του Εξωτερικού, προσεγγίζουν, εμπνέονται και συνομιλούν εικαστικά με την ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη «Όταν τα Ψάρια Βγήκαν στη Στεριά», μια απροσδόκητη ταινία του μεγάλου έλληνα σκηνοθέτη. Μαζί τους η νέα μουσικός  Ευγενία Αθανασοπούλου επιχειρεί ένα διάλογο με νότες τόσο με την ταινία όσο και με τα έργα των νέων δημιουργών. Πρόκειται για μια έκθεση που οργανώνεται στους χώρους του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης με αφορμή τα 60 χρόνια από την έναρξη της σκηνοθετικής καριέρας του στην Ελλάδα με το «Κυριακάτικο Ξύπνημα» το 1954.
Η έκθεση, που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 8 Μαΐου 2014, στις 20:00, και θα καταλαμβάνει όλους τους εκθεσιακούς χώρους του Ιδρύματος Μ. Κακογιάννης, θα διαρκέσει έως την Κυριακή 29 Ιουνίου 2014, με  ελεύθερη είσοδο.

Η τριακονταμελής ομάδα των νέων δημιουργών για να προσεγγίσει το έργο  "Όταν τα ψάρια βγήκαν στη στεριά", ένα από τα λιγότερο γνωστά και συγχρόνως από τα πιο πολιτικά έργα του σκηνοθέτη, χρησιμοποίησε ως ερευνητική αφετηρία την πλαστικότητα, την εικαστική γραφή, τις αναφορές στο ρεαλισμό και το βαθύ προβληματισμό του Κακογιάννη πάνω στα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα της εποχής του

Οι ταινίες του «Όταν τα Ψάρια Βγήκαν στη Στεριά» του 1966, «Αττίλας 74» του 1975 και «Γλυκιά Πατρίδα» του 1986, αποτελούν την πολιτική τριλογία του Κακογιάννη όπου καταθέτει τις ανησυχίες, τα ερωτηματικά και τον πολιτικό στοχασμό του. Η θέση της γυναίκας διαχέεται σε όλο το έργο του και η ειρήνη ως επίτευγμα και ως μείζον αγαθό αποτελεί την πολιτική του κατάθεση. Ο «Αττίλας 74» καταγράφει το δράμα της ιδιαίτερης του πατρίδας και η «Γλυκιά Πατρίδα» είναι ένα αδυσώπητο κατηγορώ κατά των δικτατορικών καθεστώτων της Λατινικής Αμερικής. 
Στην ταινία «Όταν τα Ψάρια Βγήκαν στη Στεριά», προσεγγίζει με ένα ιδιαίτερο τρόπο το τραγικό επεισόδιο του Παλομάρες: Τον Ιανουάριο του 1966 δύο αμερικανικά αεροπλάνα συγκρούστηκαν πάνω από τη θαλάσσια περιοχή του ισπανικού χωριού Παλομάρες: ένα βομβαρδιστικό Β52 εν πτήσει, και ένα αεροπλάνο ανεφοδιασμού (tanker)τ η στιγμή του ανεφοδιασμού. Από τη σύγκρουση σκοτώθηκαν το τετραμελές πλήρωμα του τάνκερ και τέσσερα από τα επτά μέλη του πληρώματος του βομβαρδιστικού. Από τις τέσσερις ατομικές βόμβες, που μετέφερε το βομβαρδιστικό, οι τρείς έπεσαν στο έδαφος και μια στη θάλασσα. Οι χώρες της Δυτικής Μεσογείου απέφυγαν μια πυρηνική καταστροφή, αλλά η βόμβα στο βυθό της Μεσογείου αποτελούσε ανοικτή απειλή ολέθρου και αιτία μόλυνσης για τις γύρω χώρες και το θαλάσσιο οικοσύστημα της Μεσογείου. Ακολούθησαν αντιπυρηνικές διαδηλώσεις σε όλο τον κόσμο.

Ο Κακογιάννης, ευαίσθητος δέκτης των προβλημάτων του καιρού του, της πυρηνικής απειλής και της οικολογικής καταστροφής, έκανε αμέσως το θέμα μια συγκλονιστική ταινία. Το ψυχροπολεμικό κλίμα της εποχής και οι καιροσκοπικές πολιτικές αντιλήψεις και πιέσεις εμπόδισαν την ταινία στην πορεία προβολής της.

Μισό σχεδόν αιώνα μετά, νέοι καλλιτέχνες, εμβαθύνουν στα νοήματα και προσεγγίζουν τα μηνύματα της ταινίας του Κακογιάννη σε μια πολυδιάστατη προσέγγιση του περιεχομένου, της σημασίας της, αλλά και της κινηματογραφικής πρακτικής, της φωτογραφίας και των πρωταγωνιστών της. Το εικαστικό αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Τα έργα τους «συνομιλούν» τόσο με την σκηνοθετική θεώρηση και τη φιλμική κατασκευήόσο και μεταξύ τους.

Η έκθεση οργανώνεται υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης και την συμβολή του Γ’ Εργαστήριου Ζωγραφικής της ΑΣΚΤ, που διευθύνει ο καθηγητής Μάριος Σπηλιόπουλος.

Συμμετέχουν φοιτητές από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με επίβλεψη της επ. καθηγήτριας Ερατώς Χατζησάββα, μεταπτυχιακοί φοιτητές από την Σχολή Αρχιτεκτόνων του Ε.Μ.Π με επίβλεψη των καθηγητών Σόλωνα Ξενόπουλου και Δημήτρη Σεβαστάκη, φοιτητές της Σχολής Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Πατρών με επίβλεψη του Αν. καθηγητή Πάνου Δραγώνα, μια φοιτήτρια της αρχιτεκτονικής του πανεπιστημίου Λευκωσίας Κύπρου και ένας μεταπτυχιακός φοιτητής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.
 

Από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών συμμετέχουν οι: 
Χρίστος Αβραάμ, Ανδριανή Δαούτη, Χρύσα Δουργουνάκη, Μπάυρον Καλομάμας, Εύη Καλογηροπούλου, Λητώ Κάττου, Λαμπρινή Μάρκου, Γιώργος Νίκας, Λίμπερτυ Πήτερσον, Φιλιώ Σαμψάκη, Αντώνης Τιτάκης, Απόστολος Φιλίππου.

Από την Σχολή Αρχιτεκτόνων του Ε.Μ.Π οι: 
Βασίλης Αρωνίδης, Ξένια Καράλη, Ευθυμία Κασιμάτη, Κατερίνα Κουκλάδα, Δάφνη Λασηθιωτάκη, Νίκος Λιβαθινός, Λίνα Μαντίκου, Ελένη Παπαγεωργίου, Mαρία Παπαδοπούλου, Έλενα Χασαλεύρη.

Από την Σχολή Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Πατρών οι: 
Ιάσονας Γιαννόπουλος, Κωνσταντίνα Σχοινά, Αλεξάντρ Λάλα, Νικήτας Ζαχαρίου, Δημήτρης Λάμπρης

Από την Σχολή Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Κύπρου 
η Ραφαέλλα Σιάγκρη

Από τη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ 
ο Γεώργιος –Σπυρίδων Αθανασόπουλος.
Επιμέλεια έκθεσης: Ερατώ Χατζησάββα, Επίκουρη Καθηγήτρια ΑΣΚΤ 
Πέμπτη 8 Μαΐου έως Κυριακή 29 Ιουνίου 2014
Έκθεση  Εικαστικών
12+17+1 σε ένα διάλογο με την ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη, 
«Όταν τα Ψάρια Βγήκαν στη Στεριά»
Εγκαίνια: Πέμπτη 8 Μαΐου 2014, στις 20:00
Εκθεσιακοί χώροι: Ισόγειου, 1ου  & 2ου ορόφου
Ώρες λειτουργίας: Δευτ. - Κυρ. 18:00 -22:00
Είσοδος Ελεύθερη
******
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα 177 78,  τηλ. 210 3418 550,  φαξ.  210 3418 570
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο : info@mcf.gr Ιστοσελίδα:  www.mcf.gr 
Υποστηρικτές Ιδρύματος ΜΚακογιάννης
PricewaterhouseCoopers Business Solutions S.A. Where value begins
Dogkas Wines
Konstantinos
Playground Productions
Χορηγοί  Επικοινωνίας Ιδρύματος ΜΚακογιάννης
ΤΑ ΝΕΑ      METROPOLIS     Το Ποντίκι
Αθήνα 9,84         BHMA FM 99.5           Ως 3
Ε-go.gr,     Ελculture.gr                Clickatlife.gr        
Culturenow.gr    Mediasoup.gr            Monopoli.gr       In2life.gr
Camera Stylo online
Στάθμευση στο εμπορικό κέντρο athensheart
Οι  θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ δικαιούνται δωρεάν στάθμευση στο Parking του εμπορικού κέντρου Athens Heart από Δευτέρα έως Σάββατο από τις  08:00 – 22:00.  Από τις 22:00 έως τη 01:00 η χρέωση είναι 2,5€ και 1€ για κάθε επιπλέον ώρα στάθμευσης μετά από τη 01:01. Τις Κυριακές οι θεατές των παραστάσεων του ΙΜΚ θα επιβαρύνονται  με 2,5€ για χρήση του parking από τις 10:00  έως 01:00. Από τις 01:01πμ  θα επιβαρύνεται με κόστος 1€ για κάθε επιπλέον ώρα.
Γραφείο Τύπου ΙΜΚ:  Χαρά Πετρούνια 
6972 710 991, e-mail: x-petrouyia@ath.forthnet.gr